اجتماعی

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۰۸/۰۱؛ پیش بینی بارش باران و برف در ۱۲ استان تا آخر هفته

سازمان هواشناسی از ادامه بارش باران و برف در ۱۲ استان خبر داد و اعلام کرد:طی ۲ روز آینده با افزایش سرعت وزش باد در غرب و مرکز احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد.


به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل جدیدترین نقشه‌‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در برخی مناطق شمال غرب، شمال استان‌های کرمانشاه،‌ همدان و قزوین،‌ سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز،‌ خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش‌ بینی می‌شود.

فردا علاوه بر مناطق ذکر شده بارش‌ها به دامنه‌های جنوبی البرز کشیده شده و در ارتفاعات البرز بارش برف روی می‌دهد.

سه‌شنبه در نیمه جنوبی اردبیل، سواحل دریای خزر،‌ ارتفاعات البرز،‌ خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پیش بینی شده و دریای خزر مواج خواهد شد. بارش‌ها در این روز برای شرق مازندران و گلستان شدت خواهد داشت.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بارش‌ها طی روز چهارشنبه در غرب دریای خزر ادامه دارد و پنجشنبه نیمه شرقی آذربایجان شرقی،‌ اردبیل،‌ گیلان،‌ نیمه غربی مازندران و برخی مناطق استان‌های زنجان،‌ قزوین و البرز بارش پراکنده روی می‌دهد.

طی ۲ روز آینده به‌دلیل افزایش سرعت وزش باد در غرب و مرکز کشور احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق وجود دارد.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی و کاهش محسوس دما

نوع مخاطره: رگبار باران، در ارتفاعات بارش برف، وزش باد شدید موقتی، کاهش محسوس دما، کاهش دید بر اثر بارندگی و پدیده مه و در مناطق مستعد با رعدوبرق

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۰۱: شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات در استان‌های البرز، زنجان، تهران و سمنان.

اثر مخاطره: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد، آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال رانش و ریزش کوه، آسیب به سازه‌های موقت، تأخیر و احتمال لغو پرواز، خسارت به محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرهای برون‌شهری، اجتناب و پرهیز از تردد و اسکان در حاشیه مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و تسریع در کاشت محصولات پاییزه.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشاری

نوع مخاطره: وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۰۱: کردستان، زنجان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال و غرب اصفهان و جنوب آذربایجان غربی.

اثر مخاطره: احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و شکستن درختان کهنسال، احتمال کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید و احتمال تأخیر در پرواز.

توصیه: احتیاط در تردد، اجتناب از فعالیت‌های فیزیکی در فضای باز به‌ویژه گروه‌های حساس، عدم توقف و پارک خودرو اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا