اجتماعی

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۰۸/۰۶؛ بارش باران و برف ۵ روزه در کشور

سازمان هواشناسی از بارش باران و برف ۵ روز در برخی مناطق کشور خبر داد و برای استان‌های ساحلی دریای خزر هشدار سطح نارنجی صادر کرد.


به گزارش روند بازار خبرگزاری تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود. شدت بارش‌های امروز برای غرب گیلان است.

این وضعیت فردا علاوه بر این مناطق در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز روی می‌دهد. در این روز شدت بارش‌های مربوط به استان‌های گیلان و مازندران است.

یکشنبه هفته آینده در برخی مناطق سواحل دریای خزر، اصفهان، شمال فارس، یزد و همچنین غرب کشور بارش‌های پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی دوشنبه آینده در مناطقی از غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است. گستره بارش‌ها در روز سه‌شنبه علاوه بر این مناطق، بخش‌هایی از دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمال شرق کشور را نیز فرا می‌گیرد.

دمای هوا امروز و فردا ۴ تا ۸ درجه در نوار شمالی کشور کاهش می‌یابد. همچنین امروز شرایط برای تشکیل توده گردوخاک روی عراق و انتقال آن به استان‌های مرزی در غرب و جنوب غرب کشور فراهم است. دوشنبه آینده در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال غرب، غرب، جنوب غرب و مرکز و سه‌شنبه علاوه بر این مناطق در شمال شرق و جنوب شرق کشور سرعت وزش باد افزایش یافته و در برخی از این مناطق با خیزش گردوخاک همراه است.

توصیف سامانه: وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: جمعه ۱۴۰۱/۰۸/۰۶

زمان پایان: شنبه ۱۴۰۱/۰۸/۰۷

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج، در نواحی ساحلی ۱ تا ۱.۵ متر و در فراساحل تا ۲.۵ متر

منطقه اثر: نواحی ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران، گلستان.

اثر مخاطره: احتمال آسیب به تورهای صیادی و قفس‌ها، اختلال در تردد با قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک و احتمال خسارت به تأسیسات دریایی.

توصیه: محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و تمهیدات پیشگیرانه جهت دوری از خسارت در فعالیت‌های دریایی.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا