اجتماعی

هواشناسی ایران ۰۲ تیر ۱۴۰۲ / هوا در نیمه شمالی گرم می‌شود

سازمان هواشناسی با صدور هشدار ناپایداری جوی در برخی استان‌ها و احتمال طغیان رودخانه‌ها و برخورد صاعقه از افزایش محسوس دما در نیمه شمالی کشور خبر داد.


به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، مطابق پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در شمال استان‌های آذربایجان شرقی،‌ آذربایجان غربی و ارتفاعات اردبیل به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی با احتمال تگرگ و در برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر به‌ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات رگبار پراکنده روی می‌دهد.

یکشنبه آینده در برخی مناطق استان‌های مازندران، گلستان، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز و تهران و دوشنبه در دامنه‌ها و ارتفاعات تهران و البرز شاهد رگبار و رعدوبرق خواهیم بود. طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر اوایل شب در دامنه‌ها و ارتفاعات واقع در جنوب سیستان،‌ جنوب کرمان و شمال و شرق هرمزگان افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی دور از انتظار نیست.

به گزارش تسنیم، طی ۳ روز آینده در برخی مناطق شمال شرق‌، شرق، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد شدید و خیزش گردوخاک روی می‌دهد. دوشنبه و سه‌شنبه آینده این وضعیت برای شرق و شمال شرق پیش بینی می‌شود.

طی ۵ روز آینده در جنوب غرب و نوار مرزی غرب کشور در برخی ساعات سرعت وزش باد افزایش می‌یابد. امروز و فردا خیزش گردوخاک در این مناطق پیش‌بینی شده است. روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دمای هوا در نیمه شمالی کشور به‌تدریج افزایش می‌یابد و این افزایش در شمال غرب محسوس خواهد بود.

طی ۵ روز آینده دریای عمان، از امروز تا دوشنبه آینده خلیج‌فارس و تنگه هرمز و امروز و فردا نیز دریای خزر مواج است.

توصیف سامانه: ناپایداری محلی و رشد ابرهای همرفتی (به‌ویژه درساعات بعدازظهر و اوایل شب)

زمان پایان: شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۰۳

نوع مخاطره: رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید و برخی نقاط تگرگ

منطقه اثر: شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی

اثر مخاطره: آب‌گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ.

توصیه: اجتناب از هرگونه تردد، توقف و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین‌شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، رعایت فاصله از ساختمان‌های در دست ساخت یا نیمه‌کاره، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و پارک خودروها در مناطق مسقف.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشاری

زمان شروع: جمعه ۱۴۰۲/۰۴/۰۲

زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۰۴

نوع مخاطره: وزش باد نسبتا شدید تا شدید، خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۲/۰۴/۰۲: شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی، شمال اصفهان.

شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۰۳: شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی، شمال اصفهان.

یک‌شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۰۴: شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی، شرق سمنان، قم، نیمه شمالی و شرقی اصفهان.

اثر مخاطره: در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال.

توصیه: اجتناب از تردد غیر‌ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا