اجتماعی

هواشناسی ایران ۱۶ تیر ۱۴۰۲ / هشدار هواشناسی برای برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی با صدور هشدار افزایش سرعت باد و نفوذ گردوخاک از کشور همسایه به ۶ استان اعلام کرد: هفته آینده، گرم‌ترین هفته تیرماه سال ۱۴۰۲ خواهد بود.


به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و جو آرامی برقرار است؛ تنها در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در مازندران و ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.

امروز همچنین در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مناطق مرکزی کشور شامل استان‌های مرکزی، قم، اصفهان و یزد وزش باد شدید و در برخی مناطق خیزش گردوخاک روی می‌دهد.

شنبه، یکشنبه و دوشنبه آینده در کشور جو آرام و آسمانی صاف و آفتابی پیش‌بینی شده است. سه‌شنبه آینده برای شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران رگبار باران گاهی بار رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

طی ۵ روز آینده در شمال شرق ، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و در برخی مناطق گردوخاک انتظار می‌رود. به‌ویژه در نواری شرقی کشور و منطقه زابل وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پدیده غالب خواهد بود.

طی بر اساس اعلام سازمان هواشناسی هفته جاری هفته آینده، گرم‌ترین هفته تیرماه است. طی روزهای جمعه تا یکشنبه در شمال غرب و غرب کشور افزایش دما روی می‌دهد. برای غرب سواحل دریای خزر ثبات نسبی دما طی ۵ روز آینده و برای شرق این سواحل افزایش دما به‌ویژه در روزهای شنبه و یکشنبه آینده پیش‌بینی شده است.

تا روز سه‌شنبه آینده نیز برای جنوب غرب ماندگاری هوای گرم و برای دامنه‌های جنوبی البرز، مناطق مرکزی، شمال شرق، شرق و جنوب شرق روند افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشاری

زمان شروع: شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۱۷

زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۱۸

نوع مخاطره: افزایش سرعت باد و نفوذ گردوغبار از کشورهای همسایه و کاهش دید و کیفیت هوا

منطقه اثر: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و غرب استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان.

اثر مخاطره: افزایش سرعت باد و احتمال نفوذ گردوغبار از کشور عراق و ماندگاری آن، احتمال خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید افقی وآلودگی هوا، احتمال اختلال در پروازها.
توصیه: احتیاط و اجتناب از تردد غیر ضروری گروه های حساس مانند بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان.

خودداری از انجام فعالیت‌های فیزیکی استفاده از ماسک در فضای باز، احتیاط در تردد جاده‌ای و پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات، محکم کردن سازه های سبک.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا