اجتماعی

هواشناسی ایران ۱۸ مهر ۱۴۰۲ / پیش‌بینی بارش‌های سیل‌آسا در ۹ استان

سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی تا شنبه آینده از بارش‌های شدید و سیل‌آسا در ۹ استان از جمله شمال تهران طی امروز تا پنجشنبه خبر داد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، پیش‌بینی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا بارندگی در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و مناطقی از غرب و مرکز کشور ادامه خواهد داشت. بارش در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان و اردبیل شدید است.

برای ارتفاعات و مناطق سردسیر البرز مرکزی و اردبیل نیز بارش برف پیش‌بینی می‌شود. روز پنجشنبه از میزان بارش‌ها در شمال غرب کاسته شده اما در سایر مناطق ذکر شده و مناطقی از غرب ایران بارندگی ادامه خواهد داشت.

شدت بارش‌های روز پنجشنبه برای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در شمال استان‌های قزوین، تهران و سمنان و در جنوب کردستان و کرمانشاه است.

به گزارش تسنیم، روز جمعه در بخش‌هایی از ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی واقع در استان‌های گیلان، مازندران، زنجان، سمنان، تهران، البرز و قزوین رگبار پراکنده و در استان‌های اصفهان، قم و مرکزی بارش‌های خفیف پیش‌بینی می‌شود.

شنبه هفته آینده در سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق کشور بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

طی ۲ روز آینده در غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال شرق و شرق کشور افزایش وزش باد با احتمال خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است. فردا و روز پنجشنبه نیز دریای خزر مواج است.

به گزارش تسنیم، دیروز اصغری کارشناس سازمان هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی گفته بود: از مردم می‌خواهیم در بازه زمانی سه‌شنبه تا پنجشنبه از رفت‌وآمد از جاده چالوس پرهیز کنند. با توجه به بارش‌های شدید احتمال رانش زمین و همچنین وزش باد شدید احتمال سقوط سنگ در ارتفاعات وجود دارد.

وی ادامه داد: از امروز تا سه‌شنبه آبهای دریای خزر به‌شدت مواج می‌شود و ارتفاع امواج در نقاط فراساحل به ۳.۵ متر افزایش می‌یابد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا