اجتماعی

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۰۸/۲۲؛ تداوم بارش باران و برف در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران، برف و وزش باد شدید موقتی در برخی استان‌ها خبر داد و اعلام کرد: فردا از غلظت آلودگی هوا در تهران کاسته خواهد شد.


به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق استان‌های گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، اصفهان و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف و در مناطق مستعد وقوع پدیده گردوخاک پیش‌بینی شده است.

فردا دوشنبه در اکثر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود و سه‌شنبه برای استان‌های گیلان و اردبیل، چهارشنبه در مناطق غربی و مرکزی کشور، برخی مناطق شمال غرب، جنوب غرب و دامنه‌های مرکزی رشته‌کوه البرز و پنجشنبه علاوه بر این مناطق در برخی نقاط جنوبی کشور بارش روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز تداوم آلودگی هوا در تهران ادامه دارد و فردا و سه‌شنبه به‌سبب وزش باد از غلظت آلودگی هوا کاسته خواهد شد.

توصیف سامانه: وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی ۱ تا ۱.۵ متر و در فراساحل تا ۲ متر

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۲۲: خلیج فارس، در نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و غرب هرمزگان.

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۲۳: خلیج فارس، غرب تنگه هرمز، در نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و غرب هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال آسیب به تورهای صیادی و قفس‌ها، اختلال در تردد با قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک و احتمال خسارت به تأسیسات دریایی.

توصیه: محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و تمهیدات پیشگیرانه جهت دوری از خسارت در فعالیت‌های دریایی.

توصیف سامانه: پایداری نسبی هوا

زمان شروع: یکشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۲۲

زمان پایان: اوایل وقت دوشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۲۳

نوع مخاطره: سکون نسبی و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی.

منطقه اثر: تهران، کرج.

اثر مخاطره: انباشت نسبی آلاینده‌ها، افزایش شاخص کیفیت هوا.

توصیه: مدیریت بهینه در استفاده از سوخت‌های فسیلی، کاهش تردد غیرضروری و حرکات ورزشی در فضای باز، به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا