اجتماعی

هواشناسی ایران ۲۶ خرداد ۱۴۰۲؛ هشدار هواشناسی برای ۹ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد برای ۹ استان از بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی طی امروز تا چهارشنبه آینده در برخی مناطق کشور خبر داد.


به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل،‌ ارتفاعات البرز مرکزی و یکشنبه آینده در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی همراه با گردوخاک پیش‌بینی شده است.

دوشنبه هفته آینده همین شرایط برای ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی و روز سه‌شنبه در ارتفاعات گیلان، مازندران و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

طی ۵ روز آینده در منطقه زابل، برخی مناطق جنوبی غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می‌شود. خلیج‌فارس و دریای عمان تا روز یکشنبه و دریای خزر طی امروز مواج است.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشار سطح زمین

زمان شروع: جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۲۶

زمان پایان: شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۷

نوع مخاطره: وزش باد نسبتا شدید تا شدید، خیزش و نفوذ گردوخاک

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۲۶: سمنان، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، یزد، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، ایلام، خوزستان، بوشهر.

شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۷: شرق و جنوب سمنان، خراسان رضوی، ایلام، خوزستان، بوشهر.

اثر مخاطره: در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال.

توصیه: اجتناب از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا