اجتماعی

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۰۶/۲۸؛ هشدار سیلاب ناگهانی در ۹ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سیلاب ناگهانی و آب‌گرفتگی معابر در ۹ استان از فراهم شدن شرایط برای وقو ع پدیده گردوخاک در کرمانشاه، ایلام و خوزستان خبر داد.


به گزارش روند بازار به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدید و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۳ روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال و شرق هرمزگان و ارتفاعات جنوب و غرب کرمان رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و گردوخاک در مناطق مستعد پیش‌بینی شده است.

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب و زاگرس مرکزی و جمعه در برخی مناطق شمال غرب این شرایط پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی تا روز چهارشنبه شرایط برای وقوع پدیده گردوخاک در برخی مناطق استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان مهیاست.

توصیف سامانه: رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت گاهی گردوخاک

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۶/۲۸: مرکز و غرب کرمان، شرق و شمال فارس، جنوب و غرب اصفهان، شرق کهگیلویه و بویراحمد، شرق چهارمحال و بختیاری.

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۶/۲۹: جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب غرب کرمان، شرق و شمال فارس، شرق کهگیلویه و بویراحمد، شرق چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، شرق لرستان و جنوب غرب مرکزی.

اثر مخاطره: احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل‌ها، احتمال صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی معابر بطور محلی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت

توصیه: احتیاط در تردد از حاشیه مسیل‌ها و عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد(جنوب شرقی) و افزایش ارتفاع امواج

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی و دور از ساحل میانگین ۱ تا ۱.۵ متر

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۶/۲۸: دریای عمان، تنگه هرمز و نواحی شرقی خلیج فارس، در استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، اختلال در تردد‌های دریایی و خطر خسارت به شناور‌های کوچک و سبک و تفریحی.

توصیه: محدودیت و احتیاط در فعالیت‌های دریایی از جمله فعالیت‌های تفریحی، تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی، تمهیدات پیشگیرانه از خسارات احتمالی.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا