اجتماعی

هواشناسی کشور / رگبار و رعدوبرق در بیشتر استان‌ها

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعدوبرق همچنین وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور خبر داد.

به گزارش روند بازار، صادق ضیاییان افزود: امروز (۲۱ خرداد) در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، غرب اصفهان، زنجان،گیلان، قزوین و ارتفاعات تهران و البرز رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد گردوخاک و ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: این وضعیت سه شنبه (۲۲ خرداد) در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، همدان، مرکزی، قم، غرب و جنوب اصفهان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، گیلان و نیمه غربی مازندران رخ می‌دهد همچنین در مناطقی از قم، اصفهان و فارس نیز رگبار پراکنده گاهی با وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

ضیاییان ادامه داد: چهارشنبه (۲۳ خرداد) در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی و در غرب گیلان و مناطقی از شمال شرق و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: پنجشنبه (۲۴ خرداد) بر شدت بارش در شمال غرب کشور افزوده می‌شود و گستره آن مناطقی از غرب، مرکز استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شمال غرب و مرکز را فرا می‌گیرد همچنین در ارتفاعات کرمان، شمال هرمزگان و غرب یزد نیز رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد. 

ضیاییان افزود: جمعه (۲۵ خرداد) در مناطقی از شمال غرب، غرب،استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، استان‌های ساحلی دریای خزر، مرکز و ارتفاعات جنوب شرق رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از امروز تا سه شنبه در برخی نقاط واقع در شمال غرب، غرب، مرکز، دامنه های جنوبی البرز، شرق، جنوب شرق و برخی نقاط در مرکز کشور وزش باد شدید و در نقاط مستعد پدیده گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت چهارشنبه در نیمه شرقی و همچنین جنوب غرب و جمعه علاوه بر این مناطق در مناطقی از مرکز و جنوب غرب نیز رخ میدهد.

ضیاییان افزود: دوشنبه و سه شنبه شرایط تشکیل گردوخاک در کشور عراق و انتقال آن به غرب و جنوب غرب دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: شمال خلیج فارس امروز و فردا مواج است همچنین خلیج فارس در سواحل بوشهر از چهارشنبه تا جمعه به تناوب مواج خواهد بود. تنگه هرمز از دوشنبه تا چهارشنبه و دریای عمان طی پنج روز آینده به تناوب مواج پیش‌بینی می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۲ خرداد) قسمتی ابری، گاهی رگبار و رعدوبرق و در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و چهارشنبه (۲۴ خرداد) قسمتی ابری، گاهی رگبار و رعدوبرق و در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۷ و ۶ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۴۶ و ۴۷ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

منبع
خبرگزاری ایسنا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا