اجتماعی

هواشناسی کشور ۳ فروردین ۱۴۰۳ / بارش های جدید در راه است

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: امروز جمعه سوم فروردین ماه سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور شده و زمینه ساز بارش باران و وزش باد شدید خواهد شد.

به گزارش روند بازار، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز با گذر موج از روی کشور در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل ،کردستان ،کرمانشاه، ایلام ،لرستان ،خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد ،بوشهر، فارس، غرب کرمان، غرب و جنوب اصفهان ،جنوب مرکزی و جنوب یزد و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود. 

وی ادامه داد: همچنین خیزش گردوخاک در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

ضیائیان با بیان اینکه روز شنبه در شمال غرب و غرب ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرق کشور بارش پراکنده رخ خواهد داد، گفت: روز  یکشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در نوار غربی کشور و بخش‌هایی از جنوب، جنوب شرق و مرکز کشور ابرناکی، بارش و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه احتمال بارش به صورت رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ روز یکشنبه در استان‌های کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و نیمه شمالی فارس وجود دارد، گفت: طی روز دوشنبه در استان‌های لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، غرب و جنوب اصفهان و جنوب مرکزی پیش بینی می‌شود.

او بیان کرد: این سامانه بارشی دوشنبه ضمن تقویت، به جز بخش‌هایی از جنوب شرق در سایر مناطق کشور نیز فعال خواهد بود. 

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا