اجتماعی

هوای تهران مطلوب‌تر شد

بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوای پایتخت امروز بر روی عدد ۹۴ و هوا در وضع قابل قبول و مطلوب قرار دارد.

به گزارش روند بازار، بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوای پایتخت امروز بر روی عدد ۹۴ و هوا در وضع قابل قبول و مطلوب قرار دارد.

در ایستگاه‌های هواشناسی علم و صنعت در منطقه ۴ و سرخه حصار در منطقه ۱۳ هوا در وضع سبز و پاک است. در ایستگاه‌های پارک سلامت در منطقه ۱۷ و شهرک چشمه در منطقه ۲۲ هوا در وضع قرمز و ناسالم برای همه گروه‌ها و در ۸ منطقه هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است. در این شرایط افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و دیگر افراد نیز باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. در ۱۷ ایستگاه هم هوا در وضع قابل قبول است. 

به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، عصر دیروز شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهر تهران بر روی عدد ۱۷۶ قرار گرفت و هوا برای همه گروه‌ها ناسالم شد. در برخی ایستگاه‌های هواشناسی هوا در وضع بنفش و بسیار ناسالم و دربرخی ایستگاه‌ها هوا در وضع قرمز و ناسالم برای همه افراد قرار داشت. در سایر مناطق هم هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود. 

از ابتدای امسال تا امروز ۵ روز هوای پاک، ۸۴ روز هوای قابل قبول، ۱۴ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

منبع
خبرگزاری صدا و سیما

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا