اجتماعی

هوا سردتر می شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش محسوس دمای هوا در کشور گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور وزش باد شدید تا خیلی شدید خواهیم داشت و البته هوا سردتر می شود.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، صادق ضیائیان، با اشاره به اینکه امروز (۲۲ اسفند) با تقویت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور به‌جز سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب و شرق کرمان، جنوب فارس و نیمه جنوبی خراسان جنوبی بارش رخ می‌دهد، اظهار کرد: شدت بارش‌ها در استان‌های کردستان، ایلام، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، زاگرس مرکزی و جنوبی و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی خواهد بود.

وی ادامه داد: فردا (۲۳ اسفند) نیز در شمال شرق، شرق، استان‌های ساحلی دریای خزر، برخی مناطق سمنان، شرق اصفهان و ارتفاعات کرمان بارش برف و باران دور از انتظار نیست. طی این روز بارش در خراسان رضوی و ارتفاعات گلستان شدت بیشتری دارد.

ضیائیان در ادامه با بیان اینکه طی امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ اسفند) بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به‌صورت برف و کولاک، در مناطق مستعد به‌صورت تگرگ و در سایر مناطق به‌شکل باران، رگبار و رعد و برق است، تصریح کرد: این سامانه بارشی اواخر وقت روز شنبه از کشور خارج می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، امروز (۲۲ اسفند) در بیشتر مناطق کشور وزش باد شدید تا خیلی شدید خواهیم داشت و این وضعیت فردا (۲۳ اسفند) برای بیشتر مناطق نیمه شرقی پیش‌بینی می‌شود. از این‌رو در جنوب، جنوب شرق، شرق و مرکز کشور احتمال وقوع گرد و خاک وجود دارد.

ضیائیان با اشاره به اینکه از روز یکشنبه تا سه‌شنبه (۲۴ تا ۲۶ اسفند) جوی آرام در بیشتر مناطق کشور حاکم است، اظهار کرد: طی امروز و فردا کاهش محسوس دمای هوا بین شش تا ۱۲ درجه سانتیگراد در نیمه شمالی کشور و طی روزهای شنبه و یکشنبه (۲۳ و ۲۴ اسفند) کاهش چهار تا هشت درجه‌ای دما هوا در شرق کشور رخ می‌دهد. همچنین از روز دوشنبه (۲۵ اسفند) دمای هوا در مناطق ذکر شده افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: دریای خزر طی امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ اسفند)، خلیج فارس از امروز تا یکشنبه (۲۲ تا ۲۴ اسفند) و تنگه هرمز و شرق دریای عمان طی روزهای شنبه و یکشنبه (۲۳ و ۲۴ اسفند) متلاطم و مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۲۳ اسفند) صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای منفی یک و حداکثر دمای هشت درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (۲۴ اسفند) نیز کمی ابری تا نیمه ابری و با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

خبرنگار: فاطیما کریمی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا