کسب و کار

هویج بینایی سالم را تقویت می کند

فقط یک هویج بزرگ (یک فنجان) می تواند ۱۰۰٪ از هدف روزانه ویتامین A را تامین کند. این ماده مغذی مهم (که به عنوان یک آنتی اکسیدان محافظ سلول عمل می کند) حتی ممکن است به محافظت در برابر سرطان، دژنراسیون ماکولا وابسته به سن و سرخک کمک کند. در حال حاضر قیمت روز هویج به صورت صعودی در حال افزایش است.

کمبود ویتامین A می تواند منجر به وضعیتی به نام گزروفتالمی شود که می تواند به بینایی طبیعی آسیب برساند و منجر به شب کوری شود.

ویتامین A که از هویج دریافت می کنید از دو کاروتنوئید به نام های آلفاکاروتن و بتاکاروتن بدست می آید. اما اینها تنها مواد مغذی موجود در هویج نیستند که برای بینایی مهم هستند. آنتی اکسیدان های لوتئین و زآگزانتین موجود در هویج نیز سلامت چشم را افزایش می دهد. این دو ترکیب طبیعی از شبکیه و عدسی محافظت می کنند.

هویج قند خون شما را متعادل می کند

ثابت شده است که فیبر محلول موجود در هویج به تنظیم سطح قند خون و انسولین بعد از خوردن غذا کمک می کند. هویج خام یا کمی پخته شده نیز دارای شاخص گلیسمی پایینی است که به آنها کمک می کند منبع انرژی ثابتی داشته باشند. جالب است بدانید فروش هویج صادراتی نسبت به سایر محصولات تقاضای بیشتری دارد.

اگرچه هویج در مقایسه با سایر سبزیجات دارای قند بیشتری است، اما دارای خواص ضد دیابتی است که در بررسی منتشر شده در Food and Nutrition Sciences گزارش شده است. این بررسی اشاره می‌کند که افرادی که سطوح پایین‌تری از کاروتنوئیدها داشتند – رنگدانه‌هایی که به هویج رنگ نارنجی می‌دهد – سطح قند خون بالاتر و سطح انسولین ناشتا بالاتری داشتند. این نشان می دهد که کاروتنوئیدها ممکن است در مدیریت دیابت کمک کنند.

هویج قند خون شما را متعادل می کند

هویج برای مدیریت وزن عالی می باشد

هویج علاوه بر فیبری که فراهم می کند، مملو از آب است – هویج در واقع ۸۸ درصد آب است. این ترکیب سیری را افزایش می دهد. در حال حاضر لیست قیمت هویج در تره بار هر روز آپدیت می شود.

بر اساس مطالعه ای که در Nutrients در سال ۲۰۲۱ منتشر شد، هویج در مقایسه با سایر سبزیجات با شاخص توده بدنی پایین تر و میزان چاقی کمتر مرتبط است. علاوه بر این، هویج کالری کمی دارد. یک فنجان خرد شده فقط ۵۲ کالری دارد. مصرف هوموس یا گواک با یک فنجان هویج خام و خلال شده به جای ۱۰ چیپس پیتا، ۸۰ کالری ذخیره می کند و کل فیبر و مواد مغذی را افزایش می دهد.

هویج برای مدیریت وزن عالی می باشد

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا