دانش و فناوری

هک حساب کاربری ایرانی‌ها در اینستاگرام!

براساس گزارش‌های به دست آمده به تازگی حساب‌های کاربری شخصی اینستاگرام ایرانیان یکی پس از دیگری در حال هک و از دسترس خارج شدن است. علت چیست؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، به تازگی کاربران ایرانی اینستاگرام گزارش‌ دادند که صفحه شخصی آن‌ها در این شبکه اجتماعی هک شده است و پس از چند ساعت از دسترس خارج می‌شود.  ممکن است این هک گسترده ارتباطی به اختلال فیسبوک داشته باشد؟

چندی پیش شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ دچار یک اختلال گسترده در سراسر جهان شدند که واکنش‌های بسیاری از سوی کاربران را به همراه داشت.

هر سه برنامه واتس‌اپ، اینستاگرام و فیس‌بوک متعلق به فیس‌بوک هستند و از زیرساخت‌های مشترکی استفاده می‌کنند، به همین دلیل اختلال در شبکه اصلی باعث اختلال هزمان در این سه برنامه می‌شود.

این احتمال وجود دارد که مسدودی و هک شدن صفحه‌های اینستاگرامی به اختلال گسترده شبکه اصلی فیسبوک بی‌ربط نباشد.

هک حساب‌های ایرانی‌ها توسط عراقی‌ها؟

نکته‌ای که کاربران درباره هک حساب‌های ایرانی‌ها در اینستاگرام می‌گویند این که عموما هکر‌ها از موقعیت کشورهای عربی و به خصوص عراق استفاده می‌کنند.

یکی از کاربران اینستاگرام در این رابطه به تجارت‌نیوز گفت: «دیگر نتوانستم وارد صفحه اینستاگرام خودم شوم، دوستانم به من اطلاع دادند که صفحه من توسط یک فرد عراقی هک شده است. این هکر در نهایت پس از تغییر کاربری، صفحه اینستاگرام من را برای همیشه بست.»

برخی کاربران در ایران نیز در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند: «چرا پیچ اینستاگرام دوستام یکی پس از دیگری داره هک میشه؟»

«یکی قرار نیست واکنش نشون بده نسبت به هک شدن اکانت های اینستاگرام ایرانیان با لوکیشن عراق اون هم با حجم زیاد در یک هفته اخیر ؟! یهو این همه اکانت هک شدن اون هم همشون با لوکیشن عراق!»

«چندروزه پیج اینستاگرام خواهر و‌ برادر منو هک کردن و بجز اون چند مورد دیگه‌ام به گوشم رسیده کسی میدونه علت چیه؟ روشی که بشه جلوی این کارو گرفت چطور؟»

«اومدم بگم دارن اکانت‌های اینستاگرام رو گله‌ای هک می‌کنن و برای فالورها دری وری می‌فرستن.»

«تو چند روز گذشته چندین اکانت اینستاگرام دوست و فامیل که کم فعالیت میکنن و تعداد فالوور کمی هم دارن هک شده! جریان چیه؟ یهو‌ حمله کردن؟»

براساس گزارش‌های به دست آمده هنوز مشخص نیست که این هک گسترده صفحه‌های اینستاگرام فقط در ایران اتفاق افتاده یا اینکه در سراسر جهان در حال رخ دادن است. چرا که اینستاگرام یا فیسبوک نیز هنوز توضیحی برای این اتفاق ارائه نداده‌اند.

فیسبوک با ایرانی‌ها مشکل دارد؟

چندی پیش فیسبوک اعلام کرد که اقدام به مسدودسازی شماری از حساب‌های کاربری مرتبط با ایران کرده است.

اما در گزارش ماهانه فیسبوک آمده که حذف حساب‌های کاربری تنها دلیل سیاسی و حکومتی داشته است و ارتباطی با حساب‌های عادی ندارد. با توجه به این که اینستاگرام متعلق به فیسبوک است، آیا این امکان وجود دارد که حساب‌های کاربری افراد در اینستاگرام را نیز مسدود کند؟

با این حال در چند وقت اخیر توئیتر و گوگل نیز پیش از این ادعاهای مشابهی علیه ایران مطرح کرده و یا اقداماتی علیه رسانه‌ها و اشخاص ایرانی انجام داده‌اند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

یک دیدگاه

  1. درسته، برای من هم قابل دسترس نیست و وقتی که ریست پسوورد رو میزنم یه لینک ریست به زبان عربی میاد و هرچی روش میزنم چیزی اعمال نمیشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا