گردشگری

هیلتون اولین هتل پایدار جهان را می‌سازد

هتل‌ هیلتون به‌زودی تاریخ‌ساز خواهد شد. زیرا اولین هتل با انتشار صفر خالص با عنوان مارسل نیوهون در ایالات متحده افتتاح می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، آن طور که Hotel Technology News گزارش داده، در سال‌های اخیر، پایداری محیط‌ زیست به کانون اصلی صنعت هتل‌داری تبدیل شده است. از جمله برندهای مهم هتلی که تلاش‌های پایداری را انجام می‌دهند، آکور، حیات، IHG و هتل‌های هیلتون هستند. در این میان هتل‌ هیلتون به‌زودی تاریخ‌ساز خواهد شد. زیرا اولین هتل با انتشار صفر خالص با عنوان مارسل نیوهون در ایالات متحده افتتاح می‌شود.

بنا بر گزارش‌ها، این هتل انقلابی با مجموعه‌ای مجلل با بیش از ۷۰ ملک، از انرژی خورشیدی تجدیدپذیر برای تولید برق مورد نیاز برای رستوران، خشکشویی و اتاق‌های جلسه و ۱۶۵ اتاق و سوئیت مهمان استفاده خواهد کرد.

طبق بیانیه شرکت، هتل مارسل نیوهون بدون سوخت‌های فسیلی کار خواهد کرد و در نتیجه انتشار کربن صفر خواهد داشت. همچنین انتظار می‌رود که این اولین هتل پسیو هاوس باشد که گواهینامه آن را دریافت کرده است. این یکی از معدود هتل‌ها در زمینه LEED (رهبری در طراحی انرژی و محیطی) است که دارای گواهی پلاتین خواهد بود.

این هتل دوست‌دار محیط‌زیست از حاصل دیدگاه نوآورانه معمار اصلی، توسعه‌دهنده و مالک آن یعنی بروس ردمن بکر است. او این ساختمان را که در ابتدا متعلق به دفتر مرکزی شرکت لاستیک آرمسترانگ بود را خریداری و آن را با شعار پایداری مدرنیزه کرد.

رویارویی هتل با بحران آب‌وهوایی

بکر گفت: «همه ما مسئول رویارویی با بحران آب و هوا هستیم و این احساس تعهد در هر تصمیمی که در ایجاد هتل مارسل نیوهون گرفتیم نقش داشت. افتتاح این هتل انقلابی یک موقعیت مهم برای مسافران، صنعت و کره زمین است. مهمانان از تجربه هتلی فوق‌العاده بهره‌مند خواهند شد و می‌توانند با دانستن اینکه در طول اقامت از آنها و محیط‌زیست مراقبت می‌شود، با خیال راحت استراحت کنند.».

طراحی سبز هتل مارسل نیوهون نیز آسایش مهمانان را بهبود می بخشد. پنجره‌های سه جداره عایق بسیار کارآمدی را برای ثابت نگه داشتن دمای اتاق مهمان و در عین حال کاهش قابل توجه سطح سر و صدا هستند. سایبان‌های شیشه‌ای موتوری توکار و شیشه‌های تیره شونده، خواب شبانه بهتری را برای مسافران فراهم می‌کنند. انتقال مسافران نیز با استفاده از خودروهای تسلا صورت می‌گیرد.

حداقل‌سازی کربن‌ها

هتل مارسل نیوهون هیلتون بر هموار کردن راه به سوی آینده‌ای با انتشار خالص صفر متمرکز است و به مشارکت با مالکان خود برای کمک به حداقل رساندن ردپای کربن و تعریف مجدد سفرهای پایدار متعهد است. به عنوان بخشی از این تعهد، مجوعه هتل‌های هیلتون هدف خود را کاهش هزینه‌های آب و برق، انتشار گازهای گلخانه‌ای و کاهش شدت انتشار کربن به میزان ۶۱ درصد تا سال ۲۰۳۰ تعیین کرده است.

هیلتون اخیراً به دلیل ابتکارات زیست محیطی و اجتماعی مختلف خود برای پنجمین سال متوالی به عنوان رهبر پایداری جهانی در شاخص‌های پایداری داوجونز معرفی شد. این مجموعه تنها شرکت هتلداری بود که در سالنامه پایداری S&P Global موفق به کسب رتبه طلایی شد.

در همین حال، بنا بر گزارش‌ها، توسعه‌دهنده املاک و مستغلات Urban Villages ساخت و ساز را آغاز کرده است. انتظار می‌رود این هتل ۲۶۵ اتاقه که قرار است در اواخر سال ۲۰۲۳ در دنور افتتاح شود، از نظر انتشار کربن منفی باشد، زیرا هم ویژگی‌های طراحی و ساخت پایدار و هم تلاش‌های زیست‌محیطی قابل توجهی برای ساخت این مجموعه انجام می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا