اجتماعیسیاسی

هیچ استادی به دلایل سیاسی اخراج نشده است

فلاحی عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره اخراج اساتید گفت: اصلا چنین چیزی نیست. افرادی که در فضای مجازی نام‌شان مطرح شده، قراردادشان تمام شده است. اساتیدی که رکود علمی داشته باشند هم طبق قانون در کل دنیا با آن‌ها قطع همکاری می‌شود. فلاحی خاطرنشان کرد: قطع همکاری با اساتیدی که دچار رکود شده اند متوقف نشده و ادامه دارد

به گزارش روند بازار به نقل از جماران، نوشت: در ماه گذشته بحث اخراج اساتید درصدر اخبار بوده و واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشته است.

احمد حسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در واکنش به بحث اخراج اساتید گفت: «بحث اخراج اساتید از نظر ما که کمیسیون تخصصی هستیم و به آموزش عالی کشور اشراف داریم، یک بحث ساختگی است. نه فقط در دانشگاه‌های ایران بلکه در تمام دنیا، افرادی که دچار رکود علمی شوند یک مهلت قانونی دارند که امتیازات پژوهشی تحویل دهند. اگر در این مدت پژوهشی تحویل ندهند رکود علمی می‌خورند که این به معنای قطع همکاری است.»

این نماینده مجلس افزود: «یک عده‌ای که با آن‌ها قطع همکاری شده است، قرارداد پیمانی داشته‌اند و طی زمان مشخصی قرارداشان تمام شده است. اصلا چیزی به نام اخراج وجود ندارد بلکه اتمام قراردادشان بوده است. بنابراین بحث اخراج بدین معنا که یک استاد پایه بالایی که امتیازات پژوهشی داشته باشد و دانشگاه او را به دلایل سیاسی بیرون کرده باشد، وجود ندارد.»

عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره تعداد اساتیدی که با آنها قطع همکاری شده به دیده بان ایران گفت: « تعداد افرادی که با آنها قطع همکاری شده زیاد نیست برخی هم پرونده شان در جریان است البته قطع همکاری با اساتیدی که دچار رکود شده اند متوقف نشده و ادامه دارد.»

فلاحی در واکنش به اینکه ادعای برخی از اساتید اخراج به دلایل سیاسی بوده است، گفت: «اصلا چنین چیزی نیست. افرادی که در فضای مجازی نام‌شان مطرح شده، قراردادشان تمام شده است. اساتیدی که رکود علمی داشته باشند هم طبق قانون در کل دنیا با آن‌ها قطع همکاری می‌شود.»

به نقل از: دیده بان ایران

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا