اقتصادی

۱۲ هزار و ۶۷ واحد راکد داریم/ احیای ۲ هزار واحد راکد تا پایان سال

معاون وزیر صمت گفت: ۱۲ هزار و ۶۷ مورد به‌ عنوان واحدهای راکد شناسایی شدند که تعداد واحدهای احیا شده تا پایان سال به ۲ هزار مورد می رسد.

روند بازار – علی رسولیان در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد عمده دلایل راکد شدن واحدهای صنعتی و تولیدی، اظهار کرد: برای شناسایی و احصای مشکلات واحدهای راکد و نیمه راکد کلینیک‌های کسب و کار را در نواحی و شهرک‌های صنعتی راه اندازی شده اند که تاکنون ۲۰۹ مشکل واحدهای صنعتی همراه با راهکارهای حل مشکل، احصا شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه عمده مشکل واحدها مربوط به مسائل مدیریتی، کمبود ماشین آلات و تجهیزات، مواد اولیه، سرمایه در گردش و … است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۱۷ واحد راکد، احیا شده اند که طبق برآوردها این عدد تا پایان سال به ۲ هزار مورد می‌رسد.

وی افزود: بیشتر واحدهای تولیدی و صنعتی که راکد و یا نیمه راکد شده اند مربوط به گذشته هستند که اعداد مختلفی هم در مورد آنها اعلام می‌شد اما با بررسی‌های دقیقی که صورت گرفت مشخص شد ۱۲ هزار و ۶۷ مورد به عنوان واحدهای راکد شناسایی شدند که طبق اعلام کارشناسان، ۶۲ درصد این واحدها قابل احیا هستند.

معاون وزیر صمت در مورد تعداد شهرک‌های صنعتی نیز اظهار کرد: به طور کلی ۸۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی فعال در سطح کشور وجود دارد که دارای واحدهای تولیدی فعال هستند. از این تعداد ۵۰۱ شهرک صنعتی، ۳۲۷ ناحیه صنعتی و ۴ منطقه ویژه هستند.

رسولیان گفت: همچنین پیشنهاداتی را به دولت در مورد تأسیس شهرک‌های خصوصی داده ایم که در حال حاضر ۹۷ شهرک خصوصی و غیردولتی از ما پروانه تأسیس گرفته‌اند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: برخی این شهرک‌ها در حال ایجاد و برخی نیز به بهره‌برداری رسیده‌اند. ۶۴ شهرک نیز پروانه بهره‌برداری گرفته‌اند.

سمیه رسولی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا