اقتصادی

فروش تویوتا هایلوکس وارداتی/ واردات خودرو آزاد شد؟

واردات خودرو به کشور ممنوع است اما اخیرا آگهی‌هایی برای فروش تویوتا در ایران منتشر شده است. واکنش‌ مردم به این موضوع چه بود؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در شرایطی که واردات خودرو به کشور ممنوع است، اخیرا یک شرکت خودروسازی آگهی‌‌هایی را برای فروش ویژه خودرو تویوتا هایلوکس را در فضای مجازی منتشر کرد.

ماجرای این آگهی چیست؟

با پیگیری‌های تجارت‌نیوز از شرکت فروشنده این خودرو مشخص شد که این خودروها از مدل‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ هستند و تنها برای استفاده شرکت‌ها و نهادها وارد شده‌اند.

ارگان‌های دولتی باید درخواست خرید خودروی تویوتا هایلوکس‌ را به تعداد زیاد به این شرکت بدهند.

واکنش‌ها به واردات خودرو برای دولتی‌ها

در ادامه واکنش برخی مخاطبان تجارت‌نیوز را درباره نوع واردات خودرو آمده است:

«سلام جایی بسی تاسف هست که دولت و نهادهای دولتی برای خودشان ورود ماشین را آزاد و برای ملت مظلوم ممنوع واقعا که.»

«اگه خودروهای ساخت داخل خوبه پس چرا دولت برای استفاده خودش از خارج وارد میکنه؟ اتفاقا وانتهای تولید داخل مثل وانت پراید خیلی هم خوبه. بذارن خودروهای بی کیفیت خارجی رو مردم سوار بشند.»

«مشکل خودرو دقیقا همین جاست قیمت خودرو ۲۰۲۱ حدود ۳۰ هزار دلار هست یه چیزی حدود ۸۱۰ میلیون تومان ولی تحویل مردم ایران ۳٫۵ میلیارد تومان بعد میگن با واردات مشکل حل می‌شه متاسفانه دولت مردان نمی خوان مشکل را حل کنن دنبال سود خوب می‌گردن که خود سازنده همچین سودی به خواب هم نمیبینه یهنی نزدیک به ۴٫۳ برابر قیمت اصلی خودرو کجای دنیا این جوری هست البته اگر قیمت اصلی بدن دیگه کی گاری های داخلی را بخره دولت هیچ کاری برای رفاه حال مردم انجام نمی دهد و نخواهد داد تمام.»

«نفت خام به چین صادر کنید چین زیر ساخت درست کنه ایران هزینه ای سو مدیریت کنه کشور ویران کنه نقطه سرخط به جای اینکه ارزش افروزده کنه بفروشه زیر ساختش درست کنه.»

«حالا این تویوتا ها چطور وارد شدن خدا میدانه و برای چه اشخاصی است اما به شما قول میدهم ۹۹درصد برای اشخاص است.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا