اجتماعی

واردات واکسن کرونا به حدود ۱۰ میلیون دز رسید + جدول

معاون فنی گمرک، گزارش مربوط به واردات واکسن کرونا را به کشور از اسفند سال ۹۹ تاکنون ارائه کرده است که بر این اساس، کل واردات واکسن به ۱۰ میلیون دز رسیده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک از واردات ۲۱ محموله واکسن کووید ۱۹ بالغ بر ۹٫۸ میلیون دز خبر داد.

در نامه معاون گمرک به معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو آمده است:‌ از تاریخ ۱۵ اسفند ۹۹ لغایت ۲۰ تیر ۱۴۰۰، بالغ بر ۲۱ محموله واکسن کرونا از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شده و پس از انجام فوری تشریفات گمرکی، تحویل نمایندگان محترم معرفی شده از سوی وزارت بهداشت گردیده است.

این واکسن‌ها از کشور‌های چین، ایتالیا، کره جنوبی، روسیه به کشور آمده است.

معاون فنی گمرک همچنین در گفتگویی گفته است که امروز یکشنبه، ۴۴۰ هزار دز واکسن کرونا نیز به کشور وارد شد.

او در روزهای گذشته نیز از ورود نزدیک به ۹ میلیون دز واکسن کرونا به کشور در شش ماه گذشته خبر داده بود. جمالی ارونقی، معاون فنی گمرک در نامه‌ای به محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو آورده بود: از ۱۵ بهمن ماه سال ۹۹ تا ۱۸ تیرماه سال جاری هشت میلیون و ۹۰۳ هزار و ۸۰۰ دز واکسن کرونا از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شده و پس از انجام فوری تشریفات گمرکی تحویل نمایندگان وزارت بهداشت شده است.

جمال ارونقی افزوده بود: تاکنون ۹۲۰ هزار دوز واکسن روسی اسپوتنیک، یک میلیون و ۶۵۰ هزار دز واکسن چینی، ۱۲۵ هزار دز واکسن هندی، چهار میلیون و ۵۶ هزار دز واکسن خارجی و دو میلیون و ۱۵۲ هزار و ۸۰۰ دز واکسن کواکس وارد کشور شده است.

معاون فنی و امور گمرکی در پایان نامه آورده بود: کارکنان شاغل در گمرک به عنوان مرزبانان اقتصادی کشور نهایت همکاری با وزارت بهداشت در ورود و ترخیص اقلام مرتبط با مقابله کرونا و نیز ترخیص فوری ماشین آلات و تجهیزات تولید واکسن داخلی داشته‌اند، اما با وجود اینکه در گمرکات اجرایی کشور در خط مقدم انجام رویه‌های گمرکی به صورت تمام وقت حضور دارند تاکنون برنامه جدی برای واکسیناسیون این افراد تدوین و اعلام نشده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا