اجتماعی

واردات واکسن کرونا به ۲۹ میلیون دز رسید

معاون فنی گمرک ایران اعلام کرد که با ورود و ترخیص ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار دوز واکسن چینی، تعداد واکسن‌های وارداتی از مرز ۲۸٫۸ میلیون دز گذشت.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، مهرداد جمال ارونقی در مورد آخرین وضعیت واردات واکسن کرونا به کشور بیان داشت:‌ تعداد محموله‌های واکسن وارده تاکنون به ۴۱ محموله رسید که ۲۳ محموله به تعداد ۲۲ میلیون و ۳۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم از کشور چین؛ ۳ محموله به تعداد ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دوز واکسن آسترازنکا از کشور ژاپن است.

معاون فنی گمرک گفت: همچنین ۱ محموله به تعداد ۱ میلیون و ۴۵۲ هزار دوز واکسن کواکس از کشور ایتالیا؛ ۱۱ محموله به تعداد ۱ میلیون ۴۵ هزار دوز واکسن اسپوتنیک از کشور روسیه؛ ۱ محموله به تعداد ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دوز واکسن کواکس از کشور کره جنوبی؛ ۱ محموله به تعداد ۳۱۵ هزار دوز واکسن آسترازنکا از کشور روسیه؛ ۱ محموله به تعداد ۱۲۵ هزار دوز واکسن بهارات از کشور هندوستان است که با این توضیح جمع کل واکسن‌های وارده به کشور برابر با ۲۸ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۶۱۰ دوز است.

وی افزود: تشریفات گمرکی تمامی این محموله‌های از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) بصورت شبانه روزی، در پای پرواز و بصورت حمل یکسره انجام و تمامی این واکسن‌ها، تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شده است.

منبع: فارس

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا