اقتصادی

واردات گوشت از پاکستان واقعیت دارد؟/ دام روی دست دامداران ماند

در حالی اتحادیه دام سبک از واردات گوشت و دام از پاکستان خبر می‌دهد که بنا بر گفته رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، دام روی دست دامداران و گوشت در مغازه‌ها مانده و خریداری ندارد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، رئیس اتحادیه دام سبک از واردات گوشت و دام از پاکستان به ایران خبر داد و گفت: به‌یرغم اینکه واردات دام از این کشور سال‌هاست به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی، ممنوع شد، اما جای تعجب دارد که امسال برای واردات دام از پاکستان مجوز دادند.

افشین مدرس‌دادرس در گفتگو با ایلنا اعلام کرد که واردات گوشت و دام از پاکستان از سوی یکی از مدیران سازمان دامپزشکی کشور تأیید شد. این در حالی است که مدیرکل تأمین دام و فرآورده‌های دامی شرکت پشتیبانی امور دام این خبر را تکذیب کرد. او گفت: اولویت شرکت خرید محصولات داخلی است. تا زمانی که تولید داخلی کفاف ذخایر استراتژیک را بدهد و آسیبی به تأمین مصرف‌کنندگان داخل وارد نشود سازمان یک کیلو گوشت از خارج وارد نمی‌کند.

محمد جعفری عنوان کرد: زمانی‌که این سازمان اقدام به واردات گوشت قرمز سبک کرد به اذعان تولیدکنندگان قیمت گوشت بالا و بازار با کمبود کالا مواجه بود. از این‌رو اقدام به واردات کردیم.

به‌رغم این تکذیب، مدرس‌دادرس همچنان به موضوع واردات گوشت و دام از پاکستان به ایران پافشاری می‌کند. او تاکید دارد که اتحادیه دام سبک می‌تواند با دلیل و مدارک ورود دام زنده و گوشت از پاکستان را تأیید کند.

واردات گوشت و دام کذب است

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی هم در گفتگو با تجارت‌نیوز واردات گوشت و دام از پاکستان به ایران را تکذیب کرد و گفت: در حال حاضر ما در کشور با مازاد دام مواجهیم. از همین رو دلیلی برای واردات وجود ندارد.

علی‌اصغر ملکی تأکید کرد: واردات گوشت از پاکستان در حالی که دام روی دست دامداران مانده، نمی‌تواند واقعیت داشته باشد.

افزایش قیمت گوشت کذب محض است

ملکی همچنین افزایش قیمت گوشت را کذب محض دانست و افزود: در حال حاضر گوشت در بازار تقاضایی ندارد. حتی برخی از فروشندگان با قیمت پایین‌تر گوشت را می‌فروشند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار به حدی بی‌رمق شده که گوشت داخل مغازه‌ها خریدار ندارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا