اقتصادی

واردات گوشت قرمز از آفریقای جنوبی

به دنبال سفر رئیس جمهور و توافقات صورت گرفته با پیگیری مستمر دامپزشکی و قرنطینه گیاهی وزارت جهاد کشاورزی و با محوریت سازمان توسعه تجارت، روز گذشته مجوز صادرات گوشت قرمز و نیز خوراک دام نظیر ذرت از این کشور به ایران صادر شد.

به گزارش روند بازار، آفریقای جنوبی بالاترین سطح بهداشتی در تولید دام و نهاده‌های وابسته به آن را در قاره افریقا دارد که در سال‌های گذشته روابط تجاری خاصی با ایران در این زمینه نداشته است.

تنوع مبادی واردات کالا‌های اساسی، سالهاست به یکی از اهداف اصلی کشور در حوزه امنیت غذایی مبدل شده که در سال جاری با پیگیری‌های جدی وزارت جهاد کشاورزی موفقیت‌های بزرگی در این زمینه حاصل شده است.

اتحادیه اوراسیا، شبه قاره هند و اکنون افریقا از جمله حوزه‌های جغرافیایی هستند که در سال جاری به شرکای ایران در زمینه تامین خوراک دام و طیور و سایر کالا‌های اساسی پیوسته‌اند.

پیش از این عمده کالا‌های اساسی کشور از آمریکای لاتین و بعضا با دشواری زیاد از برخی کشور‌های اروپایی تامین می شد که در سال جاری از سهمیه آمریکای لاتین کاسته شده و اروپا نیز تقریبا حذف و جایگزین شده است.

منبع
تابناک

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا