اقتصادی

چه کسانی شهریور سود سهام عدالت می‌گیرند؟

بر اساس اعلام دستیار رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت تا پایان شهریور ماه سود سهام عدالت پرداخت می‌شود. چه کسانی سود سهام عدالت می‌گیرند؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بخش عمده‌ای از افراد کشور دارای سهام عدالت هستند که برخی آنها به طور مستقیم و برخی دیگر به صورت غیر مستقیم در بورس آزادسازی شده‌اند.

روز یکشنبه ۱۲ تیر ماه پیمان حدادی، دستیار رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت اعلام کرد که سازمان خصوصی‌سازی با همکاری شرکت سپرده گذاری در پایان شهریور سال جاری سود سهام عدالت از محل سود شرکت‌های غیر بورسی را پرداخت می‌کند.

نکته مهم اینجاست که قرار نیست تمامی سود سهام عدالت پرداخت شود بلکه در ابتدا بخشی از این پول باید صرف افزایش سرمایه شرکت‌ها می‌شود و مابقی آن واریز خواهد شد.

روابط‌ عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به تجارت‌نیوز گفت: قرار است در نیمه دوم شهریور ماه برای ۴۹ میلیون سهامدار(تمامی سهامداران عدالت) سود واریز شود.

از سوی دیگر شورای عالی بورس به سازمان خصوصی‌سازی اجازه داد که در صورت درخواست شرکت‌های غیربورسی سرمایه پذیر سهام عدالت در رابطه با افزایش سرمایه اقدامات لازم را انجام دهد.

پرداخت سود سهام عدالت می‌تواند در وهله اول نقدینگی در گردش بورس و در مرحله دوم نقدینگی در گردش بورس را افزایش دهد. از سوی دیگر نقدینگی حاصل از پرداخت سود نیز می‌تواند وارد معاملات بازار سرمایه شود.

اختصاص سهام عدالت به جاماندگان

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه به جاماندگان سهام عدالت اشاره کرد و گفت: افرادی که اکنون تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند. اما از سهام عدالت بهره‌مند نشده‌اند؛ جزو جاماندگان محسوب می‌شوند که قرار است در ابتدا سهام عدالت به این افراد تعلق بگیرد.

وی گفت: مابقی افراد برای دریافت سهام عدالت باید مورد بررسی قرار بگیرند که شناسایی این گروه‌ها نیازمند بررسی‌های سازمان خصوصی‌سازی و مجلس است.

حدادی تاکید کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های سهام عدالت جزو شرکت‌های استراتژیکی محسوب می‌شوند و فعالیت و سودآوری آنها روز به روز بهتر می‌شود و افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین مردم باید اقدام به نگهداری کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا