اقتصادی

واریزی‌های دهه اول اسفند/ واریز عیدی کارمندان و بازنشستگان تا ۱۰ روز آینده!

واریزی‌های اسفند ماه بیش از ماه‌های قبل است، دو دهه اول و سوم آن نیز بیشترین واریزی را دارند. قاعدتا باید در دهه اول اسفند که تا روز سه‌شنبه هفته آینده یعنی دهم اسفند ماه را شامل می‌شود، عیدی کارمندان و بازنشستگان واریز شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، واریزی‌های اسفند بیش از ماه‌های قبل است، دو دهه اول و سوم آن نیز بیشرین واریزی را دارند. قاعدتا باید در دهه اول اسفند که تا روز سه‌شنبه هفته آینده یعنی دهم اسفند ماه را شامل می‌شود، عیدی کارمندان و بازنشستگان واریز شود.

در جلسه روز گذشته ستاد هماهنگی اقتصادی، رئیس‌جمهور سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های اجرایی را ملزم کرد تا عیدی بازنشستگان و کارمندان را سریعا پرداخت کنند.

هر بازنشسته و کارمند دولت که مجرد باشد مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به عنوان عیدی سال ۱۴۰۱ دریافت می‌کند. اما به متاهلان مبلغ ۴۰۰ هزار تومان نیز به عنوان عیدی عائله‌مندی پرداخت می‌‌شوند. همچنین به‌ازای هر فرزند ۱۵۰ هزار تومان به این مبلغ اضافه شود.

قاعدتا این عیدی باید با حقوق بهمن واریز می‌شود اما به دلیل این که دولت مبلغ عیدی را دیر اعلام کرد، واریز آن نیز با تاخیر انجام می‌شود. از آنجایی که رئیس دولت دستگاه‌های اجرایی را ملزم به پرداخت هر چه زودتر عیدی کرده است، به احتمال زیاد تا پایان دهه اول اسفند واریزی‌ها انجام شود.

در خصوص عیدی کارگران نیز روال بر واریز در ابتدای اسفند ماه است، اما تصمیم‌گیرنده نهایی توافق بین کارگر و کارفرما است. ممکن است این گروه از شاغلان دیرتر از دیگر افراد شاغل عیدی خود را بگیرند.

در پایان ده روز اول اسفند ماه نیز یارانه معیشتی بنزین به حساب سرپرستان خانوار حدود ۶۰ میلیون نفر واریز می‌شود.

خانواده‌های یک نفره مبلغ ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان و خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان دریافت می‌کنند. همچنین برای خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر نیز مبلغ ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی بنزین واریز می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا