اقتصادی

واریزی‌های دولت در آذر ماه/ یارانه سوم کدام است؟

طبق روال ماه‌های گذشه باید در آذر دو یارانه نقدی و معیشتی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. اما براساس اظهارات دولتی‌ها در آبان احتمال واریز یارانه جدید وجود دارد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، طبق روال ماه‌های گذشه باید در آذر دو یارانه نقدی و معیشتی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. اما براساس اظهارات دولتی‌ها در آبان احتمال واریز یارانه جدید وجود دارد.

یارانه معیشتی بنزین

یارانه معیشتی بنزین اولین واریزی‌ است که دولت باید انجام دهد. در این ماه بیست و پنجمین مرحله یارانه بنزین در روز به حساب حدود ۶۰ میلیون نفر واریز می‌شود. این یارانه به طور معمول در روز دهم هر ماه واریز می‌شود.

مبلغ یارانه معیشتی بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است، به عبارت دیگر این یارانه به حساب خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز می‌شود.

حدود هفت میلیون خانوار یارانه بگیر معیشتی، در پاییز سال گذشته مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کردند که اقساط آن از یارانه کسر می‌شود.

در این ماه «دوازهمین قسط» این وام از حساب سرپرستان خانواده‌هایی که این وام را دریافت کرده‌اند، برداشت می‌شود. هر قسط این وام حدود ۳۵ هزار تومان است.

یارانه نقدی

دومین واریزی یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی است. طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها حدود ۷۸ میلیون نفر یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می‌کنند.

حدود ۲۱ میلیون خانوار در بهار سال ۹۹ مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کردند. اقساط این وام نیز از یارانه نقدی خانوارها کسر می‌شود. هجدهمین قسط این وام نیز از یارانه آبان برداشت می‌شود.

یارانه ۱۱۰ هزار تومانی

دولت و مجلس در حال بحث و بررسی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هستند. روز گذشته نیز یکی از نماینده‌ها اعلام کرد که دلار ۴۲۰۰ تومانی به جز گندم و دارو برای دیگر کالاها حذف می‌شود.

یکی از اصلی‌ترین راه‌های جایگزین برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت یارانه یا کارت اعتباری جدید است. در جلسه رئیسی با اقتصاددانان پیشنهاد شد که به جای این ارز یارانه ۱۱۰ هزار تومانی پرداخت شود.

محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور پیش از این گفته بود دولت در آذر ماه خبر خوبی برای مردم دارد. بنابراین احتمال پرداخت یارانه ۱۱۰ هزار تومانی از آذر وجود دارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا