سیاسی

واشنگتن در حال بررسی امکان برداشتن برخی از تحریم‌های ایران است

منابع آگاه در دولت آمریکا از بررسی امکان برداشته شدن برخی از تحریم‌های غیر برجامی وضع شده علیه ایران در جهت ترغیب تهران برای بازگشت به توافق هسته‌ای خبر دادند.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، منابع آگاه در دولت آمریکا از اقدام دولت بایدن برای بررسی امکان برداشته شدن برخی از تحریم‌های وضع شده در دوران ترامپ علیه ایران در راستای تشویق تهران برای بازگشت به تعهدات برجامی خود خبر دادند.

بر اساس این گزارش، این مقامات آگاه مدعی شده‌اند در راستای ادامه مذاکرات غیر مستقیم خود با تهران در وین، دولت بایدن مشغول به کارگیری حداکثر تلاش خود برای ارائه بسته پیشنهادی مربوط به برداشته شدن برخی از تحریم‌های وضع شده در دوران ترامپ هستند تا از این طریق ایران را به بازگشت به برجام ترغیب نمایند.

با این حال، این منابع از پاسخ به این سوال آشوشیتد پرس که کدام تحریم‌های ضد ایرانی قرار است برداشته شوند، پاسخی نداده‌اند و تنها به ذکر این موضوع بسنده کرده‌اند که این تحریم‌ها مربوط به آن دسته از مواردی است که در برجام به آن اشاره‌ای نشده و در حقیقت خارج از توافق میان ایران و واشنگتن در توافق هسته‌ای و در دوران ترامپ وضع شده‌اند.

به گفته آسوشیتد پرس، این تحریم‌ها احتمالاً شامل مواردی خواهند شد که دولت ترامپ به ادعای واهی نقض حقوق بشر، حمایت از تروریسم و برنامه موشکی تهران، علیه ایران وضع کرده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا