ورزش

والیبال نشسته ایران ۳۵ سال در صدر قهرمانی جهان

دبیرکل والیبال نشسته منطقه آسیا و اقیانوسیه به مناسبت روز جهانی والیبال نشسته گفت: در ۳۵ سال گذشته والیبال نشسته مردان ایران همواره قهرمان جهان بوده است.

به گزارش روند بازار، هادی رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با تبریک روز جهانی پاراوالیبال اظهار کرد: در حال حاضر والیبال نشسته یکی از رشته‌های پرطرفدار و مطرح در دنیاست که در بین تمام کشورها از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به طوری که ۹۰ کشور عضو فدراسیون جهانی والیبال نشسته هستند.

او گفت: والیبال نشسته مردان ایران در سال‌های شروع فعالیتش در این رشته و در ۳۵ سال گذشته همواره قهرمان جهان بوده و در جریان ۸ سال حضورش در بازی‌های پارالمپیک ۶ دوره قهرمان و ۲ دوره نایب قهرمان بوده، به طوری که والیبال نشسته مردان ایران در حال حاضر به عنوان یکی از برترین‌های دنیا در بین تمام کشورها شناخته شده است.

رضایی تصریح کرد: در بخش زنان نیز با وجود این که تنها ۲۵ سال است راه‌اندازی شده ما هفتم جهان و دوم آسیا هستیم و این نشان از رشد این رشته در بخش زنان است. البته تلاش بر این است که زنان نیز همانند مردان در سکوی قهرمانی قرار بگیرند و به بازی‌های پارالمپیک راه پیدا کنند.

وی در پایان گفت: در روز جهانی والیبال نشسته برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود و بهترین‌های این رشته معرفی می‌شوند که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا کلیه مسابقات پیش‌بینی شده از سوی فدراسیون جهانی لغو و به زمان دیگری موکول شد.

 خبرنگار: ظریفه ملک‌پور

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا