اقتصادی

بانک ها در فروردین چقدر وام قرض الحسنه دادند؟

بانک‌ها تنها ۱۴ درصد از منابعی که به وام‌ها تخصیص دادند را به بخش خانوار دادند، کمترین سهم به وام ازدواج و وام قرض الحسنه فرزندآوری رسید.

به گزارش روند بازار، مسئله وام‌های خورد مسئله‌ای است که خانوار و کسب و کارهای کوچک با آن درگیر هستند. در سال ۱۴۰۲، نظام بانکی همکاری چندانی در این زمینه نداشت. اما در سال ۱۴۰۳، بانکها بزودی از مردم و کسب و کارها حمایت بیشتری خواهند کرد. وام‌ها از مهمترین تامین منابع مالی کسب و کارها به شمار می‌روند و حتی رفع نیاز خانوار نیز اهمیت زیادی دارد.

بر اساس آمارهای بانک مرکزی، در فروردین ۱۴۰۳، بانکها ۱.۷ هزار میلیارد تومان وام به خرید کالاهای شخصی دادند که بیشترین سهم را در میان وام‌های خوردی که به خانوار تعلق گرفته دارد.

همچنبن برای کسب و کارها ۲۰۵ هزار میلیارد تومان وام به کسب و کارهای حقیقی و حقوقی داده شده است، در حالی که تنها ۳۵ هزار میلیارد تومان به خانوار داده شده است که این کاهش ۲۳ درصدی وام قرض الحسنه ازدواج را نشان می‌دهد.

یکی از مهمترین اتفاقات در این زمینه، ثبت سامانه ثبت نام بانک‌ها برای وام ازدواج در سال ۱۴۰۳ است. با گذشت سه ماه، هنوز سامانه ثبت نام برای وام ازدواج باز نشده است و زوجین در انتظار ثبت نام هستند. در سال ۱۴۰۲، ۱.۶ هزار میلیارد تومان وام به زوجین داده شده بود، اما در فروردین ماه ۱.۲ هزار میلیارد تومان داده شده است که این کاهش قابل قبول نیست.

بانک‌ها تنها ۱۴ درصد از منابعی که به وام‌ها تخصیص دادند را به بخش خانوار دادند، کمترین سهم به وام ازدواج و وام قرض الحسنه فرزندآوری رسید.

منبع
خبرگزاری برنا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا