اقتصادی

جزئیات وام فرزندآوری/ وام قرض‌الحسنه فرزند اول چقدر است؟

ابلاغیه افزایش وام قرض‌الحسنه فرزندآوری از فردا به شبکه بانکی ابلاغ می‌شود. وام قرض‌الحسنه فرزندآوری که مبلغ آن بین ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است. اما جزئیات وام فرزندآوری چیست؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، سقف وام قرض‌الحسنه فرزندآوری افزایش پیدا کرد. بر اساس این مصوبه، کمترین مبلغ وام فرزندآوری مربوط به فرزند اول و ۲۰ میلیون تومان است.

اما سقف وام فرزندآوری ۱۰۰ میلیون تومان است که به فرزند پنجم به بعد تعلق می‌گیرد. مبلغ وام برای فرزندان دوم، سوم و چهارم به ترتیب ۴۰، ۶۰ و ۸۰ میلیون تومان است.

جزئیات این وام بانکی را مدیر کل روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرده و گفته دستور پرداخت آن تا انتهای هفته جاری (اول اردیبهشت ماه) به شبکه بانکی ابلاغ می‌شود.

بر اساس وعده قمری وفا، متقاضیان وام فرزندآوری از ابتدای هفته آینده می‌توانند برای دریافت این وام به شعب بانکی مراجعه کنند.

جزئیات وام قرض‌الحسنه فرزندآوری

جزئیات وام قرض‌الحسنه فرزندآوری

بانک مرکزی هنوز جزئیات وام فرزندآوری را اعلام نکرده است. جزئیاتی مانند کارمزد وام، مبلغ اقساط، شرایط ضامن و موارد دیگر را. اما آنگونه که جلس در جریان بررسی لایحه بودجه تصویب کرده، اما این وام بانکی در دسته وام‌های قرض‌الحسنه قرار می‌گیرد و احتمالا کارمزد آن مانند دیگر وام‌های قرض‌الحسنه ۴ درصد است.

پیش از این هم شرایط پرداخت وام فرزندآوری اعلام شد. بر اساس مصوبه مجلس، بانک‌ها باید اعتبار فرد متقاضی دریافت وام را بررسی کنند و در صورتی که اعتبار فرد تایید شد، بانک با اخذ یک سفته یا یک ضامن معتبر مکلف به پرداخت وام فرزندآوری است.

بر این اساس متقاضیان تنها با ارائه سفته یا یک ضامن می‌توانند وام ۲۰ تا ۱۰۰ میلیونی فرزندآوری را دریافت کنند. البته مشروط به اینکه اعتبار فرد متقاضی در شبکه بانکی تایید شود.

وام ۲۰۰ میلیونی ودیعه مسکن

وام قرض‌الحسنه فرزندآوری تنها وامی نیست که امسال به خانوارها پرداخت می‌شود. به گفته مدیر روابط عمومی بانک مرکزی، وام قرض‌الحسنه ودیعه، خرید یا ساخت ‎مسکن هم به متقاضیان پرداخت می‌شود.

اما شرط پرداخت وام قرض‌الحسنه ودیعه و خرید مسکن داشتن فرزند سوم است. یعنی خانوارهای فاقد مسکنی که صاحب فرزند سوم شده باشند، مشمول وام ۲۰۰ میلیونی می‌شوند که مدت بازپرداخت این وام هم ۲۰ ساله است. خانوارهایی که از سال ۹۹ صاحب فرزند سوم شده‌اند، مشمول این وام هستند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا