اقتصادی

کدام بانک‌ها وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌کنند؟

با توجه به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، قرار شد دوره ی بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه ضروری از ۳۶ ماه به ۶۰ ماه افزایش یابد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، با توجه به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، قرار شد دوره‌ی بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه ضروری از ۳۶ ماه به ۶۰ ماه افزایش یابد.

در حالی بانک مرکزی زمان بازپرداخت اقساط تسهیلات قرض الحسنه را افزایش داده است که گزارش‌های میدانی تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که در حال حاضر بانک‌ها این نوع وام را پرداخت نمی‌کنند.

در واقع وامی با این شرایط وجود ندارد که مردم دریافت کنند. حتی اگر بانکی این نوع وامی پرداخت می‌کند، مدت زمان بازپرداخت را بانک تعیین می‌کند نه مصوبه بانک مرکزی.

وام قرض الحسنه وجود ندارد


اپراتور بانک ملی به تجارت‌نیوز می‌گوید: در حال حاضر وام قرض الحسنه پرداخت نمی‌شود. اما بسته به گردش حساب، وام با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۳۶ تا ۶۰ ماهه به افراد پرداخت می‌شود.

اپراتور بانک رفاه نیز توضیح می‌دهد: وام قرض الحسنه فقط به بازنشستگان تامین اجتماعی که توسط سازمان معرفی شدند تعلق میگیرد. همچنین بازپرداخت به صورت ۲۴ ماهه است. اما بانک مرکزی مصوبه‌ای مبنی بر افزایش بازپرداخت وام از ۳۶ ماهه به ۶۰ ماهه به بانک ما ابلاغ نکرده است.

این در حالی است که برخی بانک‌ها از جمله بانک مسکن، کشاورزی، سینا، اقتصاد نوین و … اعلام کرده‌اند که تا پایان سال هیچ وامی پرداخت نمی‌کنند.

معاون یکی از شعبه‌های بانک دی اظهار می‌کند: در حال حاضر ثبت نام برای هیچ وامی امکان پذیر نیست. فقط به افرادی که زیر نظر بنیاد شهید وام پرداخت می‌شود.

اپراتور بانک مسکن می‌گوید: اکنون تنها وام ازدواج پرداخت می‌کنیم. تا اردیبهشت ماه یعنی زمان واریز بودجه توسط بانک مرکزی هیچ پرداختی وامی نخواهیم داشت.

معاون یکی از شعب بانک قرض الحسنه مهر نیز توضیح می‌دهد: ما در پرداخت وام مشکلی نداریم. اما زمان بازپرداخت به گردش حساب و زمان سپرده بستگی دارد. زمان بازپرداخت بستگی به زمان سپرده و میزان گردش حساب دارد.

طبح گفته ی بانک‌‌ها به نظر می‌رسد پرداخت وام این وام از سال آینده شروع می‌شود. اما با وجود اوضاع نقدینگی بانک‌ها آیا طرح بازپرداخت ۶۰ ماهه تسهیلات اجرایی می‌شود؟

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا