اقتصادی

وام مسکن، قیمت‌ها را بالا می‌برد

روند بازار به نقل ازتسنیم نوشت: عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که افزایش وام خرید باعث بالا رفتن قیمت مسکن می‌شود،گفت:‌نیاز کنونی کشور افزایش تولید مسکن است نه افزایش سقف تسهیلات.

فرج‌الله رجبی اظهار کرد:‌ اساساً تا زمانی که نتوانیم تولید مسکن کشور را به مرحله‌ای برسانیم تا بین عرضه و تقاضا تناسب ایجاد شود، افزایش سقف وام خرید تأثیری در ساخت‌وسازها نخواهد داشت.

وی ادامه داد: وقتی در سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷، سالانه حدود ۳۵۰ هزار واحد مسکن ساخته‌شده بدان معناست که هرسال ۵۰۰ هزار واحد از نیاز جامعه به مسکن عقب‌افتاده‌ایم. زمانی که عرضه و تقاضا متناسب نباشند نمی‌توانیم قیمت‌ها را کنترل کنیم.

وی بیان کرد:از این‌رو اولین گام برای این‌که به آرامشی در حوزه پرداخت تسهیلات برسیم آن است که به افزایش تولید مسکن و رسیدن آن به یک آمار قابل‌قبول برای برابری در مقابل تقاضا کمک کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد:‌ بنابراین هرچه تسهیلات خرید مسکن را افزایش دهیم به دلیل عرضه کم، بلافاصله قیمت مسکن بالا می‌رود.

رجبی بابیان این‌که تسهیلات فقط مشوقی است برای کسانیکه می‌خواهند وارد بازار مسکن شوند، اظهار کرد: در شرایط کنونی افزایش وام مسکن تأثیری در خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد جامعه ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا