اقتصادی

هزینه وام مسکن در کانال ۱۲۰ میلیون تومانی

هزینه اوراق تسه وارد کانال ۱۳۰ هزار تومان شد و سیری صعودی به خود گرفت. هزینه وام متقاضیان اکنون به کانال ۱۲۰ میلیون تومانی رسیده است.

به گزارش روند بازار، به نقل از اقتصادنیوز، روند هزینه وام مسکن پس از آن که در هفته گذشته روندی نزولی پیدا کرده بود دوباره سیری صعودی به خود گرفته و به کانال ۱۳۰ هزار تومان بازگشت.

به طورکلی متقاضیان وام مسکن می توانند برای در یافت وام درجهت خرید خانه از بانک مسکن اوراق تسه خریداری کنند. این اوراق نرخ سود اسمی ۱۷٫۵ درصد دارد و خریداران می‌توانند بر مبنای اعتبار ۵۰۰ هزار تومانی آن تاسطح مشخص اوراق خریداری کنند. این سقف برای مجردان برابر با ۲۴۰ میلیون تومان و برای متاهلان معادل با ۴۸۰ میلیون تومان بوده است.

در همین رابطه آمارها روند هزینه وام مسکن در این مدت نشان می‌دهد قیمت اوراق تسه در این روزها دوباره صعودی شده است.

بررسی هزینه وام مسکن در هفته دوم خرداد ۱۴۰۱

از آن جا که متقاضیان برای دریافت وام از این طریق مجبور به خرید اوراق از بانک مسکن هستند باید معادل با تعداد اوراق خریداری خود و قیمت کشف شده ناشی از تغییرات عرضه و تقاضا در بازار وام مسکن خریداری کنند و به عبارت دیگر هزینه ای را در ابتدای به این نهاد پرداخت کنند.

این هزینه متناسب با رشد قیمت اوراق تغییر کرده و در ۱۱ خرداد ماه به ۱۳۰ هزار تومان برای هر ورق رسید. در نهایت اگر متقاضیان مجرد بخواهند سقف وام را در یافت کنند باید ۱۲۶ میلیون تومان هزینه پرداخت کرده. در صورتی که متقاضان مجرد باشند این رقم معادل با ۷۳ میلیون تومان خواهد بود.

این در حالی است که در هفته قبل خود، هرینه دریافت وام برای زوجین تا ۱۱۳ میلیون تومان و برای مجرد ها تا ۶۵ میلیون تومان کاهش پیدا کرده بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا