اجتماعی

وام ۱۰۰ میلیونی بازنشستگان/ کدام بانک‌ها به بازنشستگان وام فوری می‌دهند؟

همزمان با دستور رئیس جمهور برای پرداخت وام ۱۰۰میلیونی بدون ضامن، بازنشستگان هم مشمول این وام می‌شوند. اما کدام بانک‌ها به بازنشستگان وام بدون ضامن می‌دهند؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز،‌ آنگونه که وزیر اقتصاد اعلام کرده علاوه بر کارمندان دولت، بازنشستگان هم مشمول وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن می‌شوند. وام بدون ضامن، هم شامل

بازنشستگان تامین اجتماعی می‌شود و هم دیگر بازنشستگان دولتی، مشروط به اینکه افراد توانایی بازپرداخت اقساط آن را داشته باشند.

شرایط وام ۱۰۰ میلیونی بازنشستگان


مهم‌ترین شرط پرداخت وام بدون ضامن این است که افراد ثابت کنند که توان پرداخت اقساط این وام را داشته باشند. مدیر روابط عمومی بانک مرکزی هم چندی پیش اعلام کرد طبق بخشنامه وزارت اقتصاد، بازنشستگان می‌توانند با ارائه نامه کسر از حقوق وام ۵۰ میلیون تومانی بگیرند.

اما این افراد اگر متقاضی دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی باشند، علاوه بر نامه کسر از حقوق، باید چک یا سفته هم به بانک بدهند.

شرط پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی به بازنشستگان تامین اجتماعی هم همین است. یعنی بازنشستگان تامین اجتماعی هم با یک نامه کسر از حقوق و چک و سفته می‌توانند وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بگیرند.

کدام بانک‌ها به بازنشستگان وام می‌دهد؟


۱۲ بانک دولتی ملکف شده‌اند که وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن پرداخت کنند. متقاضیان دریافت این وام باید به بانکی مراجعه کنند که حقوق ماهانه خود را از آنجا دریافت می‌کنند. بازنشستگان هم برای دریافت وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی باید به شعب بانکی مراجعه کنند که حقوق ماهانه خود را از آنجا دریافت کنند.

برای مثال بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن باید به بانک رفاه مراجعه کنند. چون حقوق خود را از این بانک می‌گیرند. بر اساس آنچه بانک مرکزی اعلام کرده، بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی تنها باید نامه کسر از حقوق به بانک ارائه کنند. افرادی هم که وام ۱۰۰ میلیونی می‌خواهند علاوه بر نامه کسر از حقوق باید چک یا سفته هم بدهند.

وام ۱۰۰ میلیونی بانک صادرات


چند روز قبل هم مدیر بانک صادرات اعلام کرد کارمندان و بازنشستگانی که حقوق ماهانه خود را از بانک صادرات دریافت می‌کنند، می‌توانند با مراجعه به بانک صادرات وام ۱۰۰ میلیون تومانی بگیرند.

شرایط دریافت وام ۱۰۰ میلیونی بانک صادرات چیست؟ اولین شرط این است که فرد حقوق خود را از این بانک دریافت کند. چه افرادی که شاغل باشند چه بازنشسته. بازنشستگانی که گواهی کسر از حقوق داشته باشند، تنها با همان نامه می‌توانند وام بدون ضامن بگیرند.

اما افرادی که گواهی کسر از حقوق ندارند،‌ باید اعتبارسنجی شوند و اگر رتبه اعتباری آنها A باشد، می‌توانند وام بدون ضامن بگیرند.

اما این تنها وامی نیست که وعده پرداخت آن به بازنشستگان شده است. پیش از این در شهریور ماه بانک رفاه اعلام کرد به بازنشستگان وام ۱۰۰ میلیونی می‌دهد. این وام در قالب طرح کرامت بود و برای تامین اموال، تعمیرات اساسی و بازسازی کامل واحدهای مسکونی پرداخت می‌شد.

وام ۱۰۰ میلیونی بانک رفاه به تمامی مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی و بازنشستگان دانشگاه‌های علوم پزشکی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می‌کنند پرداخت می‌شود. اما نرخ سود این وام ۱۸ درصد است و مبلغ این وام، دو میلیون و ۵۴۰ هزار تومان است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا