اقتصادی

پرداخت وام مسکن با اقساط ۷۰۰ هزار تومانی

وام مسکن روستایی دو برابر شد و به مدت زمان بازپرداخت اقساط آن ۵ سال دیگر اضافه شد. میزان اقساط ماهانه این وام ۷۰۰ هزار تومان است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز پس از سال‌ها میزان وام نوسازی مسکن روستایی دو برابر شد. حمید رضا سهرابی، مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن درباره جزییات پرداخت وام م۱۰۰ میلیون تومانی نوسازی مسکن روستایی توضیح داده است که ۶ بانک از جمله مسکن، تجارت، صادرات، رفاه، کشاورزی و ملت از سمت بانک مرکزی دستورگرفته‌اند که این وام را پرداخت کنند و پیگیری‌ها برای پرداخت این وام از بانک‌های ملی و سپه هم ادامه دارد.

به گفته سهرابی حدود ۷ تا ۸ روز پیش بانک مرکزی ابلاغیه پرداخت را به بانک‌ها ارسال کرده است و روزانه ۲ تا ۳ هزار واحد مسکونی برای پرداخت این تسهیلات به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

وام مسکن روستایی دو برابر شد

این مقام مسئول به باشگاه خبرنگاران توضیح داده است که سال گذشته مبلغ تسهیلات مسکن روستایی ۵۰ میلیون تومان بود و امسال طبق مصوبه به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.

علاوه بر این بازپرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی، ۱۵ ساله بوده، اما امسال بازپرداخت این تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی را به ۲۰ سال رسیده است.

بنا به توضیحات مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن میزان اقساط این تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی هم ۷۰۰ هزار تومان است و البته کسانی که یک بار وام ۵۰ میلیون تومانی را هم گرفته باشند، نمی توانند تسهیلات دریافت کنند اما کسانی که قرارداد بسته‌اند و یا به بانک‌ها معرفی شده‌اند، اما تاکنون این تسهیلات را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند این تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی را دریافت کنند.

سهرابی همچنین تاکید کرده است که ساخت یک واحد مسکونی ۷۰ متری را اگر متری ۳ میلیون تومان در نظر بگیریم، حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای نوسازی نیاز است که با پرداخت این تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی، ۵۰ درصد از هزینه ساخت‌ها تامین می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا