اجتماعی

لزوم تزریق واکسن آنفولانزا برای گروه‌های پرخطر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت:در تأمین واکسن آنفولانزا هیچ مشکلی نیست و گروه‌های پر خطر در اولویت دریافت آن هستند.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر مشهود تقیلو معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: پارسال چهار هزار و ۷۶ نفر در این استان واکسن آنفولانزا را تزریق کردند و بر این مبنا در تأمین واکسن هیچ مشکلی نیست.

او با اشاره به آغاز فصل سرما و شیوع بیماری‌های رایج این فصل، افزود: عفونت ویروسی شایعی که در این فصل وجود دارد بیماری آنفلوانزا است که طبق دستورالعمل موجود واکسیناسیون آن در فصل پائیز انجام می‌گیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: بیماران دیابتی، بیماران با مشکل ریه، مادران باردار، بیماران سرطانی و افراد با ایمنی پایین از جمله گروه‌های پر خطری هستند که حتما باید این واکسن را تزریق کنند.

او گفت: بیماری آنفلوانزا به دو نوع A و B تقسیم بندی می‌شود که در نوع اول، شایع‌ترین آن H ۱ N ۱ و H ۳ N ۲ و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را شامل می‌شود که برخی موارد به سختی فردی را گرفتار می‌کند، اما کشندگی بالایی دارد.

تقیلو با بیان اینکه آنفلوانزای فصلی یا همان H ۱ N ۱ و H ۳ N ۲ واکسن دارد، افزود: برای افرادی که برای اولین بار به تزریق واکسن اقدام می‌کنند میزان ایمنی زایی از ۱۹ تا ۷۰ درصد متغیر است.

این مسئول ادامه داد: در صورتیکه فردی به مدت پنج سال متوالی این نوع واکسن را تزریق کرده باشد، تا ۹۰ درصد میزان ایمنی زایی آن در مقابل بیماری ایجاد می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا