اجتماعی

واکسن مناسب زیر ۱۸ سال کدام است؛ فایزر یا سینوفارم؟

در ایران قرار است برای افراد زیر ۱۸ سال هم واکسن سینوفارم تزریق کنند؛ دو دز درست مانند روند واکسیناسیون بزرگسالان. روند واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال و کودکان چگونه است و کشورهای مختلف برای کودکان چه واکسنی تزریق می‌کنند؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، «فایزر-بیون‌تک» نخستین شرکتی است که مدارک مورد نیاز برای تزریق واکسن به کودکان را در دسترس عموم قرار داده است. حالا برخی از کشورها از جمله اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و آلمان تزریق واکسن فایزر برای کودکان را شروع کرده‌اند.

اما کشورهایی مانند چین، ایران و امارات گفته‌اند برای زیر ۱۸ ساله‌ها هم واکسن سینوفارم می‌زنند.

پژوهش‌های علمی چه می‌گوید؟

شرکت‌ داروسازی «فایزر» روز دوشنبه ۲۹ شهریور اعلام کرد که نتایج پژوهش‌های بالینی جدید ثابت کرده که واکسن کرونا محصول این شرکت برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله امن و موثر است و این شرکت به زودی درخواست تایید آن را به نهادهای مسئول ارائه می‌کند.

به گفته این شرکت، واکسن این گروه سنی در مقایسه با واکسن نوجوانان بالای ۱۲ سال حاوی دز کمتری است. این اولین مورد از پایان آزمایش‌های بالینی واکسن کرونا در مورد کودکان زیر ۱۲ سال است، حال آنکه واکسن شرکت «مدرنا» برای کودکان ۶ تا ۱۱ ساله هنوز در مراحل تحقیق قرار دارد.

در این میان اما از میان کشورهایی که واکسیناسیون کودکان در مقابل ویروس کووید-۱۹ را شروع کرده‌اند، برخی هم به واکسن «سینوفارم» روی آورده‌اند.

«چین» که تولیدکننده واکسن «سینوفارم» است، سلامت این واکسن برای تزریق به کودکان ۳ تا ۱۷ ساله را تایید کرده و «امارات متحده عربی» واکسن «سینوفارم» را برای تزریق به همین گروه سنی خریداری کرده است. این در حالی است که در تقریبا تمامِ کشورهای نیمکره غربی، تنها واکسن تایید شده برای کودکان، واکسن «فایزر-بیون‌تک» است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا