اجتماعی

آغاز واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان در کشور

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز طرح  چند مرحله‌ای واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان در کشور  خبر داد و گفت: واکسیناسیون پنوموکوک از روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه از بندر خمیر در استان هرمزگان آغاز می‌شود.

به گزارش روند بازار، پدرام پاک‌آیین اظهار داشت: طبق اعلام قبلی، بنا بود واکسن مهم پنوموکوک در برنامه واکسیناسیون عمومی قرار گیرد که این برنامه از امروز(دوشنبه) به صورت چند مرحله‌ای و با اولویت بخشی به مناطق محروم اجرایی خواهد شد.

دستیار وزیر بهداشت اعلام کرد: ۳.۵ میلیون دز واکسن پنوموکوک خریداری و وارد کشور شده و در مرحله نخست در مناطق محروم استان‌های جنوبی کشور توزیع می‌شود. این واکسن سالیانه حداقل از مرگ ۱۵۰۰ کودک جلوگیری می‌کند و از عوارضی که این عفونت برای هزاران کودک دیگر دارد، مانع می‌شود.

شروع وارادات واکسن روتاویروس

پاک‌آیین با اشاره شروع وارادات واکسن روتاویروس که برای اسهال کودکان کاربرد دارد، از ماه آینده افزود: واکسیناسیون روتاویروس از بستری ۱۰ هزار کودک در سال و عوارض اسهال آنها جلوگیری می‌کند.

بنا به گفته دستیار وزیر بهداشت، شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکننده‌های داخلی به تدریج هر دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس را تولید و ظرف ماه‌های آینده به بازار عرضه خواهند کرد.

منبع
خبرگزاری ایرنا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا