اقتصادی

اولین واکنش بیت‌کوین به آتش‌بس اوکراین!

آتش‌بس جنگ روسیه و اوکراین می‌تواند تاثیر زیادی بر بازارهای مالی داشته باشد. این آتش‌بس چه تاثیری بر بیت‌کوین دارد؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، چند روز پیش گمانه‌زنی‌های زیادی در رابطه با آتش‌بس روسیه و اوکراین منتشر شد اما این اتفاق نیوفتاد. امروز صبح رسانه‌ها از آتش‌بس موقت روسیه و اوکراین خبر دادند.

بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳/۵ درصد ریزش کرده و در محدوده ۳۷ هزار و ۹۰۰ دلار معامله می‌شود. این ارز از زمان اعلام آتش‌بس اوکراین تا به الان حدود ۲/۵ درصد ریزش کرده است.

شروع جنگ روند بیت‌کوین را نزولی کرد و حالا اعلام آتش‌بس هم تاثیر مثبتی بر بازار نداشت. به نظر می‌رسد بازار هنوز به کاهش تنش‌ها اعتماد ندارد.

به نظر می‌رسد اگرچه این خبر در وهله اول تاثیر منفی روی بیت‌کوین گذاشته اما در میان‌مدت روند بازار رمزارزها را تغییر می‌دهد. در نمودار چهار ساعته بیت‌کوین برخی از سیگنال‌ها برای بیت‌کوین مثبت است.

تکنیکال بیت کوین


کارشناسان عقیده دارند محدوده ۳۸ هزار دلار محدوده حمایت بسیار معتبری برای بازار رمزارزها محسوب می‌شود و بیت‌کوین حالا دقیقا روی هخمین محدوده قرار دارد.

شاخص مقاومت نسبی از محدوده اشباع فروش خارج شد و این موضوع سیگنالی مثبت برای بیت‌کوین است.

اندیکاتور مکدی در حال صدور سیگنال خرید است و میله‌های نزولی این اندیکاتور در حال کم رنگ شدن است.

کندل‌ها در کف کانال بولینگرباند قرار دارند و این هم می‌تواند گواهی بر بازگشت قیمت از محدوده قیمتی ۳۸ هزار دلار باشد.

به نظر می‌رسد فعلا ۳۸ هزار دلار کف خوبی برای بیت‌کوین است و زیر این محدوده قیمتی تقاضا افزایش پیدا می‌کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا