سیاسی

واکنش نامزدهای رد صلاحیت شده

شورای نگهبان اسامی هفت نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد. پس از آن داوطلبانی که صلاحیت آنها احراز نشده یا نزدیکان آنها واکنش‌هایی را نسبت به این موضوع نشان دادند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، علی لاریجانی داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ پس از ردصلاحیت توسط شورای نگهبان، بیانیه‌ای را صادر کرد.

او خطال به «ملت عزیز و عظیم‌الشان ایران»، نوشته است: در این دوره از انتخابات، بر حسب وظیفه اسلامی، ملی و انقلابی و بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حضور حداکثری در انتخابات و توصیه مراجع عظام تقلید و برخی صاحب‌نظران دانشگاهی و اقشار مختلف مردم، لازم دیدم برای خدمتگزاری به ملت، به صحنه انتخابات وارد شوم.

وی افزوده است: با حمایت شما عزیزان به خصوص نخبگان جامعه، برای رفع مشکلات پیش روی ملت، عزمی راسخ داشتم؛ اما حال آنکه روند انتخابات اینگونه رقم زده شد، بنده وظیفه خویش را در پیشگاه الهی و ملت عزیز انجام داده‌ام و راضی به رضای الهی هستم و از همه کسانیکه در این مدت کوتاه، ابراز لطف فرمودند، سپاسگزارم و امیدوارم برای اعتلای ایران اسلامی، در انتخابات حضور یابید.

جهانگیری پیگیر حکم حکومتی نمی‌شود

همچنین رسانه‌ها به نقل از یکی از منابع نزدیک به اسحاق جهانگیری، معاون اول ررئیس‌جمهور گزارش داده‌اند که وی به اعضای ستاد خود اعلام کرده از نظر او نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰ تمام شده و پیگیری برای بازگشت مجدد ندارد و به دنبال حکم حکومتی یا اعتراض به نتیجه‌ اعلام شده توسط شورای نگهبان‌ نخواهد بود‌.

پزشکیان اعتراض نمی‌کند

دفتر اطلاع‌رسانی مسعود پزشکیان نیز پس از عدم احراز صلاحیت او توسط شورای نگهبان اطلاعیه‌ای صادر کرد و گفت‌ که پزشکیان قصد اعتراض به تصمیم شورای نگهبان را ندارد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«چه مبارک سحری بود چه فرخنده شبی.»

ضمن تشکر از اقشار مختلف مردم از تمام استان‌های کشور، شخصیت‌ها و احزاب که لطف و حمایت خود را از آقای دکتر پزشکیان اعلام کرده‌اند، اعلام می‌کنیم که ایشان قصد اعتراض به تصمیم شورای نگهبان را نداشته و هیچ گونه رایزنی جهت احراز صلاحیت خود نکرده و نخواهد کرد.»

تشنج در مجلس در اعتراض به رد صلاحیت احمدی‌نژاد

علیرضا بیگی، رئیس ستاد محمود احمدی‌نژاد و نماینده تبریز در نطق خود ضمن انتقاد از رد صلاحیت وی، گفته که «منزل احمدی‌نژاد در چند روز اخیر محاصره شده است».

او همچنین مدعی شده است که «شبکه نفوذ با حذف مردم می‌خواهد انتخاباتی را مهندسی کند که نتیجه آن تشکیل دولت ائتلافی است که باید پاسخگوی وعده‌های داده شده باشد».

در همین حین نمایندگان به او معترض شدند و لحظاتی جو پارلمان متشنج شد.

تلاش رئیسی برای رقابتی‌تر شدن انتخابات

سیدابراهیم رئیسی در توئیتر نوشت: از دیروز عصر که از نتایج تعیین صلاحیت‌ها مطلع شدم، شاید شماها و خود آقایان هم خبر نداشته باشند، من تماس‌هایی گرفتم و در حال انجام رایزنی‌هایی هستم که صحنه انتخابات، رقابتی‌تر و مشارکتی‌تر شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا