اجتماعیدانش و فناوری

وبینار و لایو اینستاگرام؛ محبوب‌های عصر کرونا

وبینار (webinar) یعنی برگزاری کنفرانس و همایش از طریق فضای مجازی (video communication). افراد از طریق پلتفرم های برگزاری وبینار ها، ثبت نام می کنند یا هزینه می دهند یا به صورت رایگان، عضو کانال برگزاری وبینار می شوند تا در ساعت و روز مشخص، شنونده و بیننده سخنرانی یا کنفرانسی باشند.

حالا در هر زمینه ای. از بورس و  مد و لباس گرفته تا هوش مصنوعی و اصول فروش و بازاریابی و امثالهم. در هر زمینه ای، می توان وبینار برگزار کرد و افراد مختلف را برای شرکت در آن، ترغیب و تشویق کرد. مردم حوصله و وقت کمی برای شرکت حضور در همایش و کنفرانس و کلاس های آموزشی دارند.

مخصوصا که معمولا برای آموزش، حاضر به پرداخت پول نیستند. این تنبلی عصر دیجیتال سبب شده تا وبینار ها که امکان یادگیری از راه دور و شرکت در کنفرانس و اجلاس ها و کلاس های آموزشی را برای کاربران فراهم می کند، با استقبال مواجه شده و هر سال شاهد رونق بیشتر وبینارها در داخل و خارج از کشور باشیم.

صدها هزار هموطن در لینکدین عضو هستند. شبکه اجتماعی محبوب متخصصان که این روزها در روزهای کرونایی، بازار برگزاری وبینار و تبلیغ آن در هشتگ های لینکدین و اینستاگرام و فیسبوک، بسیار داغ است. برگزار کنندگان حرفه ای رویدادهای وبیناری، درآمد خوبی دارند. اول وبینار رایگان برگزار می کنند. بعد با جذب مشتری، آن ها را به وبینارهای خاص و تخصصی ترغیب می کنند و شبکه ای از علاقمندان را ایجاد و از آن ها حق اشتراک و عضویت می گیرند.

وبینار را باید جدی گرفت. همان طور که بورس و مطالعه در دوران کرونا را باید جدی گرفت. وبینارها، گاها به  اندازه چندین جلد کتاب، معلومات و اطلاعات و داده های  خوب را در اختیار مخاطبان قرار می دهند. مخصوصا مخاطبان بی حوصله یا کم حوصله عصر سالومه ها و شاخ های اینستاگرام و . . .

راه اندازی وبینار آسان است. به پلتفرم های داخلی یا بین المللی ایجاد وبینار و برگزاری آن بروید. شما به عنوان کارشناس در حوزه ای خاص، اگر به زبان های مختلف مسلط باشید، امکان برگزاری وبینارهای بین المللی را داشته و درآمد ارزی به شما سلام می کند. با ووچرهای پرفکت مانی هم می توانید از مخاطب، پول بگیرید.

ایجاد وبینار، سخت افزار خاصی نمی خواهد. یک میکرفون و رایانه متصل به اینترنت پر سرعت کفایت می کند. برای تبلیغ وبینار خود نیز بهترین گزینه ها، تبلیغ روی هشتگ های تخصصی مربوط به وبینار در اینستاگرام و فیسبوک و لینکدین است.

لینک برگزاری وبینار را با short link ها کوتاه کنید و در کانال ها و گروه های تلگرامی و نرم افزارهای پیام رسان داخلی، به اشتراک بگذارید. پلتفرم زوم  یک گزینه الهام  بخش برای راه اندازی پلتفرم خوب وبیناری است. اگر خواهان استفاده از پلتفرم های وبیناری بودید، حتما demo را تست کنید و از کیفیت، اطمینان حاصل کنید.

حتما تبلیغ وبینار، با اطلاعات خوب باشد. مخاطب را با اطلاعات جالب و جذاب و کم تر دیده شده، ترغیب کنید. پس  بهتر است که به فکر شیوه ساخت یک موشن گرافیک جذاب ۳۰ ثانیه ای باشید.

یادتان نرود که مردم  این روزها، حوصله زیادی برای خواندن ندارند. سبک «دیرین دیرین»، حتی یک بانوی خانه دار را هم می تواند با جادوی موشن گرافیک و طنز، عاشق دنیای بورس و ارز دیجیتال و بازاریابی دیجیتال و تولید کیک های لواشکی بکند!

وبینار

ایندکس سایت زوم که از سایت های فعال ایجاد و مشارکت برنامه های وبینار است

علاوه بر وبینار، لایو اینستاگرام نیز در ماه های کرونایی اخیر، با استقبال گسترده فعالان کسب و کار و هم چنین مشاوران و کارشناسان رشته های مختلف همراه شده است. ساعت ۲۰ امشب، لایو اینستاگرام مهندس فلانی و دکتر بهمانی درباره فلان موضوع است.

خیلی ها را مشتاق می کند. امروزه در تقویم روزانه بسیاری از کاربران اینستاگرام، شاهد زمان بندی مشارکت در برنامه لایو اینستاگرام شخصیت های معروف و هم چنین کمتر معروف هستیم. برای مردم، دیدن و شنیدن زنده متخصصان و شاخ ها و داف ها و گولاخ ها در اینستاگرام، جذابیت بالا دارد. خواه آقامیری و احلام باشد، خواه وزیر جوان باشد خواه ساشا و دکتر ایکس و مهندس ایگرگ باشد.

از فرصت لایو اینستاگرام برای ارتباط با مخاطب خود استفاده کنید. مسئولان روابط عمومی شرکت ها و کارخانجات در راستای مدیریت ارتباط با مشتریان  (CRM)، حتما از قدرت لایو اینستاگرام برای  تعامل با مشتری و جامعه هدف استفاده کنند و اطلاعات خوبی در اختیار مخاطب قرار دهند.

لایو اینستاگرام، یک فرصت تولید محتوا است. یک فرصت درآمد زایی عالی در بلند مدت است. در لایو اینستاگرام می توانید به سوالات جامعه مخاطبان پاسخ  دهید. از تحصیل رایگان در نروژ تا اصول خرید پادشاه کریپتوکارنسی ها (بیت کوین) تا نکات تست زنی درس زیست شناسی برای قبولی در کنکور دندانپزشکی ۱۴۰۰ و غیره. . . .

اقتصاد پسا کرونا، اقتصادی مبتنی بر ارزش گذاری مجدد بر کسب و کارهای دیجیتالی است. از ابزارهای سوپر مفت عصر دیجیتال برای درآمد زایی اینترنتی بلند مدت و رهایی از تراژدی ۸صبح – ۵ عصر و حقوق آخر ماه، بهره مند شویم.

منبع: روزیاتو

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا