کسب و کار

ورق گالوانیزه چیست و چه مزایایی دارد؟

گالوانیزه کردن (GALVANIZING) فرآیندی است که روکشی از فلز روی (Zn)  بر سطح فولاد (آهن) گذاشته می‌شود تا از آن مقابل زنگ زدگی و خوردگی محافظت کند، بدین صورت که آهن (فولاد) با  لایه بسیار نازکی در واحد میکرون از فلز روی پوشیده می­‌شود که در اصطلاح گالوانیزه یا روی اندود نامیده می شود. در واقع با این روش از اکسیداسیون فلز جلوگیری می‌­شود.

ورق گالوانیزه به دلیل مقاوم بودن در برابر خوردگی و زنگ زدگی کاربرد زیادی دارد و قدمت آن را می توان به حدود ۱۵۰ سال پیش نسبت داد. این فرایند به روش های متعددی انجام می شود اما متداول ترین آنها گالوانیزه گرم به روش غوطه وری (HOT DIP GALVANIZED) است.

انواع فرم و ابعاد گالوانیزه :

ورق گالوانیزه  به طور کلی به دو صورت برش (SHEET) و کلاف (COIL) عرضه می گردد. به صورت کلی ابعاد ورق گالوانیزه براساس شرکت تولیدکننده از ضخامت ۰.۲۵ میلی متر تا ۲.۵ میلی متر در عرض های غالبا ۱۰۰ میلی متر تا ۱۲۵ میلی متر در کشور تولید می شوند ولی می توان طول آن را به دلخواه مشتری و نیاز بازار برش زد.

مزایای استفاده از ورق گالوانیزه:

  • مزیت اقتصادی و ارزانی
  • دوام و مقاومت
  • بهداشت و تمیزی
  • قابلیت دسترسی آسان
  • فرم‌ پذیری و رنگ پذیری
  • تنوع مصرف و کاربرد زیاد
موارد استفاده ورق گالوانیزه

موارد استفاده ورق گالوانیزه:
  از ورق‌های گالوانیزه به صورت گسترده در صنایع مختلف استفاده می‌شود، که به طور کلی در سه گروه صنایع و لوازم خانگی (INDUSTRIAL AND HOME APPLIENCE)، خودروسازی (AUTOMOTIVE INDUSTRY) و ساختمان سازی (CONSTRUCTIONS) خلاصه می‌شود که در مقیاس جزیی تنوع مصرف خیلی زیادی دارد من جمله: ساخت انواع پوشش سقف، تابلوهای برق خانگی و صنعتی، مخازن تانکرها، کولرها و کانال‌ها، تجهیزات آشپزخانه مانند یخچال و ماشین لباسشویی، ساخت بدنه خودرو  و قطعات و سیلوها…

 

تاریخچه گالوانیزه در ایران

تاریخچه گالوانیزه در ایران

شرکت فجر سپاهان (فولاد امیر کبیر کاشان فعلی) در سال ۱۳۷۹ برای اولین بار ورق گالوانیزه تولید و به بازار مصرف عرضه کرده است پس از این شرکت پر افتخار و صاحب نام، مجتمع فولاد مبارکه نیز ورق روغنی (سرد)، ورق گالوانیزه و ورق رنگی تولید کرد و به همین ترتیب دیگر شرکت های بزرگ مانند هفت الماس، گالوانیزه سمنان، ورق خودرو چهار محال بختیاری، تاراز و … وارد عرصه تولید این کالا در کشور شدند. امروزه علاوه بر شرکت‌های یاد شده شرکت روی اندود کاوه، شرکت فولاد دشتستان و شرکت شهریار تبریز به کلوب تولیدکننده‌های ملی این کالا پیوسته اند.

گفتنی است شرکت فولاد غرب آسیا در سال ۱۳۹۰ توانسته است مواد خام مورد نیاز برای تولید ورق گالوانیزه را به صورت ورق فول هارد به بازار عرضه نماید.

شرکت تهران گالوانیزه برنا

شرکت تهران گالوانیزه برنا در مرداد ماه سال ۱۳۸۴ توسط آقای هوشمند لواسانی تاسیس شد. تجربه سالها حضور ایشان در بازار تهران و مدیریت دفتر بازرگانی لواسانی با خوشنامی از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۸۴ موجب گردید تا مارکت فروش گسترده و سراسری در توزیع ورق گالوانیزه ایجاد و در اختیار داشته باشد.

بر همین اساس این شرکت با احساس مسئولیت ملی و حمایت از تولید ایرانی و علیرغم سود بیشتر کالای وارداتی و خارجی همچنین مقاومت تجار و صاحبان کالای وارداتی، تلاش کرد تا مارکت فروش خود را با فرهنگ سازی صحیح مصرف به سمت خرید و مصرف ورق گالوانیزه کاشان تنها برند داخلی موجود سوق دهد. در ادامه به همین روش حمایت از تولید ملی را در تامین مواد اولیه در بازار جهانی و یا از منابع تامین کالا از مجتمع فولاد مبارکه و فولاد غرب آسیا برای حمایت از خط تولید کارخانه های گالوانیزه  داخلی در پیش گرفت و از سوی دیگر محصولات انها را در بازار مصرف به فروش رسانید. لذا این شرکت از بدو تاسیس به اتکا تجربیات و سابقه ی فعالیت شخصی رییس هیئت مدیره،  اعتبار بالایی در صنعت فولاد کشورداشته است.

این شرکت یکی از بزرگترین مراجع معرفی و توزیع کننده محصولات استاندارد تولید کننده های مهم کلاف های گالوانیزه و گالوانیزه رنگی در کشور می باشد که در راستای پشتیبانی از تولیدکنندگان کشور با پدید آوردن زمینه مناسب رقابتی و تامین مواد خام برای آنها، همه توان خود را در راه پیشرفت تولیدکنندگان کشور به کار گرفته است.

شرکت تهران گالوانیزه برنا با شعار ” ما نماینده مشتریان هستیم” توانست در خدمت بازار مصرف و تولیدکننده های ملی باشد و امکان ارائه با بالاترین تناژ جهت مصارف کارخانجات تولیدی و یا با سابقه حضور در بازار خرده فروشی ورق گالوانیزه، قابلیت تحویل موارد نیاز متقاضی را حتی در کمترین اوزان و به صورت چند برگ با ابعاد استاندارد و دلخواه دارد.

متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت این شرکت و ثبت سفارش، سفارشات خود را در سریع ترین زمان و پایین ترین قیمت ممکن دریافت کنند.

ورود به سایت

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا