دانش و فناوری

ورود اینترنت ماهواره‌ای به ایران / اینترنت جدید هم محدود می‌شود؟

رئیس رگولاتوری ایران از ورود اینترنت ماهواره‌ای به ایران خبر داده، اما گفته که این اینترنت با مقررات و شرایط ایران در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش روندبازار به نقل از تجارت‌نیوز، با ورود اینترنت ماهواره‌ای در جهان، مردم کشورهایی که در آن‌ها فیلترینگ اینترنت اعمال می‌شود را تا حدودی امیدوار کرد. اما پس از مدتی مشخص شد که برخی از کشورها اجازه ورود اینترنت ماهواره‌ای به کشورشان را نمی‌دهند.

در ایران نیز بسیاری از کارشناسان گفتند که با توجه به شرایط داخل ایران ورود اینترنت ماهواره‌ای استارلینگ به کشور ممکن نیست، اما رئیس رگولاتوری ایران از ورود اینترنت ماهواره‌ای به ایران خبر داده است.

صادق عباسی شاهکوه امروز اعلام کرده است که توسعه اینترنت ماهواره‌ای باید در چارچوب قوانین و مقررات کشور باشد و ارائه اینترنت ماهواره‌ای تحت پوشش اپراتورهایی که پیش از این مجوز دریافت کرده‌اند، ممکن است.

طبق این اظهارات، خدمات اینترنت ماهواره‌ای در ایران همانند دیگر کشورها نیست و احتمالا دولت محدودیت‌هایی برای آن در نظر بگیرد،

ورود اینترنت ماهواره‌ای با مقررات

به گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری)، مصوبه اجرای اینترنت ماهواره‌ای منتشر شده است و شرکت‌ها برای ارائه سرویس ماهانه قاعدتا باید این موضوع را در کشور رعایت کنند و از طریق اپراتورهایی که قبلا مجوز داده‌ایم سرویس‌دهی کنند.

این درحالی است که شورای عالی فضای مجازی در آخرین جلسه خود، «طرح الزامات و اقدامات مرتبط با کاربری منظومه‌های ماهواره‌ای در فضای مجازی» را بررسی کرد.

به اعتقاد وزیر ارتباطات با اینترنت ماهواره‌ای خط قرمز و فیلترینگ از بین می‌رود، عباسی شاهکوه با اشاره به این موضوع می‌گوید: مقررات مرکز رگولاتوری مشخص است و طبق مصوبه در راستای رعایت این قوانین باید چارچوب‌ها رعایت شود.

در مصوبه «مقررات حاکم بر حقوق سرزمینی ارایه خدمات ماهواره‌ای در ایران» ، به شرایط خدماتی که اپراتورهای ماهواره‌ای ارایه می‌دهند نیز اشاره شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا