اقتصادی

ورود ۱۰۰ هزار خودرو تا پایان سال

مدیر کل دفتر خودروی وزارت صمت گفت: ۴۴ هزار خودرو وارداتی ثبت سفارش شده و پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال صد هزار خودرو وارد کشور شود.

به گزارش روند بازار به نقل از بازار، عبدالله توکلی، مدیر کل دفتر خودروی وزارت صمت با حضور در برنامه میز اقتصاد شبکه خبر گفت: برنامه‌ای که وزارت صمت در خصوص صنعت خودرو و طرح تحولی صنعت خودرو دارد بر دو محور اصلی استوار بود یک محور افزایش تولید، اتکا به توان ساخت داخل و محور دوم واردات خودرو و رقابتی کردن بازار خودرو است. حاصل و برآیند این دو محور در حقیقت رقابتی کردن بازار خودرویی کشور است.

مدیر کل دفتر خودروی وزارت صمت افزود: خوشبختانه با توجه به این که قانون ساماندهی خودرو در خردادماه امسال ابلاغ شد پس از مصوبه‌ی هیات دولت در شهریور ماه امسال و اصلاحیه‌ی مصوبه واردات خودرو در آبان ماه، وزارت صمت با همکاری وارد کنندگان مختلف بحث واردات خودرو را مورد بررسی قرار دادند.

وی در ادامه گفت: ۴۴ هزار خودرو وارداتی ثبت سفارش شده و بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا یکسال آینده این میزان به ۲۰۰ هزار خودرو خواهد رسید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا