اجتماعی

اگر مسافر هستید بخوانید/ وضعیت آب و هوا و محدودیت ترافیکی در تعطیلات آینده

در تعطیلات پیش رو، محدودیت ترافیکی در جاده کرج – چالوس و آزادراه تهران – شمال در پیش داریم و در پنج روز آینده در برخی مناطق کشور رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، فرمانده پلیس راه البرز از اجرای محدودیت ترافیکی در تعطیلات پیش رو در جاده کرج – چالوس و آزادراه تهران – شمال در محدوه این استان خبرداد.

سرهنگ رضا گودرزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس برنامه ریزی انجام شده تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روزهای پنجشنبه ، جمعه و شنبه ۱۶، ۱۷ و ۱۸ تیر ماه جاری از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل ، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ الی ۲۴ از کرج و آزادراه تهران – شمال به سمت مرزن آباد بصورت یکطرفه می شود.

وی اضافه کرد: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ الی ۲۴ روز های یکشنبه و دوشنبه ۱۹ و ۲۰ از کرج و ابتدای آزادراه تهران – شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مأموران پلیس راه درمحل ، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ الی ۲۴ همان روز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران بصورت یکطرفه خواهد شد.

گودرزی خاطرنشان کرد : همچنین تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر امروز چهارشنبه ۱۵ تیر ماه تا ساعت ۶ صبح روز دوشنبه ۲۰ تیر ماه جاری از جاده کرج – چالوس و بالعکس ممنوع است.

وی گفت: به منظور کنترل بیشتر ترافیک و پیشگیری از اتلاف وقت رانندگان و مسافران در جاده‌های استان البرز با سایر نهادهای امدادی نیز هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

فرمانده پلیس راه البرز به رانندگان توصیه کرد علاوه بر حفظ آرامش و رعایت نکات ایمنی، مقررات راهنمایی و رانندگی را مورد توجه قرار دهند.
مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

۱۸ درصد ترافیک جاده‌ای کشور مربوط به راه‌های استان البرز است و در زمان تعطیلی‌ها بر میزان ترافیک در یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی این استان افزوده می‌شود.

جاده کرج – چالوس به مسافت ۱۶۰ کیلومتر نیمی از آن در استان البرز و مابقی در استان مازندران واقع شده است.

وضعیت آب و هوا در ۱۵ تیر

در پنج روز آینده در برخی مناطق کشور رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

در پنج روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب و شرق استان فارس در برخی ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. دریای عمان و تنگه هرمز نیز در این مدت مواج هستند.

در سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات البرز و ارتفاعات آذربایجان شرقی و غربی افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

همچنین در سه روز آینده در نیمه شرقی کشور، برخی نقاط استان‌های سمنان، البرز، تهران، قزوین، قم، همدان، مرکزی و بخش‌هایی از غرب، جنوب غرب و جنوب کشور وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

از لحاظ دمایی تا اواسط هفته آینده روند افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور خواهیم داشت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا