اجتماعی

آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان خوی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر، آخرین وضعیت امداد‌رسانی به زلزله‌زدگان خوی را تشریح کرد.


به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، مرتضی مرادی‌پور؛ معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره رسیدگی به زلزله‌زدگان خوی اظهار کرد: باتوجه به زمین‌لرزه بهمن‌ ماه در خوی خدمات امداد و نجات طبق روال و وظایف قانونی برای اسکان و جست‌وجو انجام شد و خوشبختانه تخریب آنچنانی نداشتیم.

مرادی‌پور با بیام اینکه طبق گزارش بنیاد مسکن کمتر از ۲۰۰۰ مسکن در خوی تخریب شده یا آسیب دیده، افزود: بعد از ۵ ساعت، جست و نجات تمام شد و اسکان اضطراری افرادی که منازلشان آسیب دیده بود، آغاز شد.

معاون امداد و نجات هلال احمر ادامه داد: در گام دوم به اسکان اضطراری افرادی پرداختیم که دچار رعب و‌ وحشت شده بودند؛ چون چند ماه متوالی در این شهر شاهد زمین لرزه بودیم بازار شایعه داغ و باعث بروز وحشت گسترده‌ای در بین مردم شده بود. به منظور حمایت روانی در دو مرحله، اسکان شهری و اسکان خانگی ۱۱۱ اردوگاه برپا شد و ۴۰ هزار دستگاه چادر در بین افرادی که می‌خواستند در حیاط منازلشان بمانند، توزیع شد.

وی درباره شرایط استان چهارمحال بختیاری پیرو بارش گسترده برف گفت: باتوجه به هشدارهای داده شده در استان چهار محال بختیاری تا حدودی مردم این نقاط با شرایط جوی اینچنینی آشنایی و تاب‌آوری دارند. بارش برف سنگین در این استان سابقه تاریخی دارد اما باتوجه به وقفه چند ساله باعث ایجاد نگرانی شد.

مرادی‌پور افزود: ‌اکثر راه‌ها باز شده و به محض اینکه شرایط جوی آرام شود، هلال احمر آمادگی دارد تا با همکاری سایز ارگان‌های امدادی، اقلامی برای کمک به مردم برساند. به دلیل بسته شدن راه‌ها، افرادی که دچار بیماری شده بودند یا بانوانی که زمان وضع‌حملشان رسیده بود با همکاری اورژانس و نیر‌و‌های نظامی به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

معاون هلال احمر خاطرنشان کرد: قطعاً بارش برف از حالت عادی خیلی بیشتر بود اما اینکه تا الان گزارش نگران‌کننده باشد، اینطور نیست و با هماهنگی مسئولان استانی سایر مشکلات در حال حل شدن است.

وی درباره کمک‌های ایران به مردم زلزله زده ترکیه و سوریه گفت: ذات فرهنگ و دین ماست که وقتی اتفاقی برای هم‌نوعان، همسایگان و هم‌کیشانمان رخ بدهد به کمک همه مردم برویم. وقتی ترکیه اعلام امداد بین‌المللی کرده از ما به عنوان کشور همسایه انتظار می‌رود که به آنها کمک کنیم. به همین منظور ۳۲ تیم ۱۷۰ نفره برای ترکیه و سوریه اعزام شدند. این تیم‌ها از زمان بحث جست‌وجو دو اردوگاه برای اسکان و توزیع اقلام برای آسیب دیدگان برپا کردند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا