اقتصادی

افزایش حقوق موجب تورم می‌شود

سید شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد دولت نهم و دهم گفت: رشد نقدینگی همچنان نگران‌کننده است و باید در خصوص مهار و مدیریت نقدینگی تمرکز کنیم وگرنه فضای تورمی کشور شدیدتر می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، با افزایش حقوق در سال جدید باید منتظر تورم شدیدتر بود؟

سید شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد دولت نهم و دهم در گفتگو با گسترش‌ نیوز می‌گوید: در حوزه اقتصادی مسائلی وجود دارد که بسیار مهم است.

اتفاقاتی که در منطقه رخ داده است و یا جنگ میان روسیه و اوکراین و همچنین مذاکرات میان ایران و کشورهای اروپایی بر سر توافقات هسته‌ای از مسائلی است که در اقتصاد ایران بسیار تاثیر خواهد گذاشت.

در مجموع آمارهایی که بانک مرکزی و مرکز آمار ایران منتشر کرده‌اند. حکایت از آن دارد که از فصل سوم سال ۱۴۰۰ عملکرد متغییرهای رشد اقتصادی بهبود پیدا کرده است و نیاز است که کماکان بر این حوزه تمرکز ویژه‌ای داشته باشیم.

او اضافه کرد: در حوزه تورم، رشد نقدینگی همچنان نگران‌کننده است و باید در خصوص مهار و مدیریت نقدینگی تمرکز کنیم. وگرنه با درنظر گرفتن مسائلی از جمله افزایش حدود ۶۰ درصدی نرخ دستمزدها و رشد نقدینگی می‌توان گفت که فضای تورمی کشور شدید است و همچنان عوامل تورمی در کشور جریان دارد.

البته سیاست‌های دولت در حوزه حمایت و تخصیص یارانه‌ها از موارد مهمی است که باید بطور حتم بر آن تمرکز شود. بنده معتقدم بر اساس ظن و گمان یا به قول اقتصاددان‌ها «پیش‌بینی‌های گذشته نگر» پیش نرویم. بلکه باید کنکاش کنیم و از دولت بخواهیم که برنامه‌های شفافی در حوزه اقتصادی ارائه دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر گاه دولت‌ها به این سمت رفت که از ظرفیت‌های ملی و مردمی استفاده کنند، موفق شدند، شخص آیت الله رئیسی به این نکته توجه کرده و تلاش دارند از ظرفیت های ملی و مردمی برای حل مشکلات کشور استفاده کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا