اجتماعی

وضعیت نامعلوم خبرنگاران بازداشتی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت که در جلسه امروز این کمیسیون مقرر شده تا دستگاه‌های ذیربط گزارشی در خصوص وضعیت خبرنگاران بازداشتی به کمیسیون ارائه دهند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی در مورد وضعیت خبرنگاران بازداشتی گفت که در جلسه امروز این کمیسیون مقرر شده تا دستگاه‌های ذیربط گزارشی در این خصوص به کمیسیون ارائه دهند.

ایسنا نوشت، احمد راستینه به ارایه توضیحاتی درباره جزئیات جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: در جلسه امروز کلیات طرح اصلاح اساسنامه نهاد کتابخانه‌های کشور در کمیسیون به تصویب رسید و مقرر شد که کارگروهی به منظور بررسی دقیق جزئیات این طرح تشکیل و گزارش آن کارگروه درخصوص مواد این طرح به کمیسیون ارائه شود.

وی اظهار کرد: ارتقای جایگاه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با توجه به نقش و اهمیت کتابخانه در کشور و افزایش سرانه مطالعه به عنوان یکی از بناهای مهم ارتقای شاخص‌های فرهنگی کشور، اصلاح موادی از اساسنامه به منظور تامین بخشی از نیازهای منابع بودجه‌ای کتابخانه ها و همچنین ساز و کار انتخاب اعضای هیئت امنا و ارتقاء و تقویت اعضای هیئت امنای نهاد کتابخانه‌ها از اهدافی است که در کلیات این طرح مورد تاکید قرار گرفته است.

به گفته سخنگوی کمیسیون فرهنگی، این کمیسیون در جلسات آتی خود وارد بررسی جزئیات طرح اطلاع اساسنامه نهاد کتابخانه های کشور می شوند.

راستینه همچنین در پاسخ به پرسشی درباره پیگیری‌های انجام شده درباره وضعیت خبرنگاران بازداشتی از سوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز قرار شد که دوستان کمیسیون گزارشی از دستگاه‌های ذیربط در این خصوص بگیرند تا در صورت نیاز بعد از دریافت گزارش راجع به موضوعاتی در این خصوص اظهار نظر کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا