اجتماعی

وضعیت هوای کشور در اولین روز قرن/ بارش‌های پراکنده در انتظار چند استان

روند بازار به نقل از ایسنا نوشت: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و گاهی رعد و برق همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها طی امروز (اول فروردین ماه) خبر داد.

صادق ضیاییان افزود: امروز (اول فروردین ماه) در نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین و البرز، استان‌های ساحلی دریای خزر و در غرب اصفهان و شمال فارس بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه سه شنبه (۲ فروردین ماه) بارش در این مناطق تداوم خواهد داشت، گفت: در مرکز، شرق و شمال شرق نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد. در شرق لرستان، چهار محال و بختیاری و ارتفاعات البرز مرکزی بارش شدت خواهد داشت. بعد از ظهر در مناطقی از غرب و دامنه‌های جنوبی البرز احتمال ریزش تگرگ نیز وجود دارد و در نوار غربی کشور کاهش نسبی دما انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: چهارشنبه (۳ فروردین ماه) در سواحل شمالی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده و در آذربایجان غربی آذربایجان شرقی، شمال کردستان و زنجان بارش باران و برف رخ می‌دهد. پنجشنبه (۴ فروردین‌ماه) در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران، غرب سواحل شمالی و در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش و وزش باد رخ می‌دهد.

وی در ادامه گفت: جمعه (۵ فروردین ماه) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب کردستان و کرمانشاه، زنجان بارش باران و برف و در اواخر وقت در سواحل شمالی بارش پراکنده رخ می‌دهد و شنبه (۶ فروردین ماه) بارش در این مناطق ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه طی روزهای پنجشنبه و جمعه در غرب، جنوب غرب کشور وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود، اظهارکرد: طی امروز در برخی نقاط شمال غرب، غرب و نواحی مرکزی کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان طی امروز و فردا دریای خزر مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲ فروردین ‌ماه) نیمه‌ابری تا ابری از بعداز ظهر وزش باد و گاهی رگبار باران با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و چهارشنبه( ۳ فروردین ماه) ابری و وزش باد، گاهی رگبار باران با احتمال رعد و برق و از بعد از ظهر کاهش ابر با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱ و ۲ فروردین ماه) بندرعباس با دمای ۳۱ و ۲۸  درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با  دمای ۸- و ۵- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا