اقتصادی

وعده دولت برای پرداخت مطالبات گندمکاران

مطالبات گندمکاران تا ۱۱ تیرماه پرداخت شده و حدود ۱۰ روز عقب هستیم که تلاش می‌شود تا هفته آینده پرداخت‌ها به روز شود.

به گزارش روند بازار، ساداتی نژاد گفت: مطالبات گندمکاران تا ۱۱ تیرماه پرداخت شده و حدود ۱۰ روز عقب هستیم که تلاش می‌شود تا هفته آینده پرداخت‌ها به روز شود.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت، ساداتی نژاد گفت: تا امروز ۴ میلیون و ۹۰۰ هزارتن گندم خریداری شده و پیش بینی می‌کنیم امسال میزان خرید تضمینی به مرز ۶ میلیون تن برسد که پارسال میزان خرید تضمینی گندم ۴.۵ میلیون تن بوده است.

او می گوید: ۴۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران را پرداخت کرده ایم که ۱۱ هزار میلیارد تومانی هم امروز پرداخت شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۳ تصمیم مهم برای حمایت از تولید داخل و خدوکفایی گندم گرفته شده است. اول اینکه در ابتدای سال قیمت گندم به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرد. دوم اینکه قیمت کود های پایه را ۴۵ درصد کاهش دادیم و سوم هم خرید قراردادی است که از شهریور ماه شروع می شود.

او می گوید: هر روز در حال خرید گندم هستیم که تا مرداد هم ادامه دارد. ۱۰ روز تاخیر در پرداخت داریم تا هفته آینده پرداخت ها به روز می شود و تا ۱۵ تا ۲۰ مرداد که خرید گندم ادامه دارد به روز خواهیم بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا