اقتصادی

وقت ورود به بازار بورس است یا خروج؟

مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سئوال که با توجه به کاهش عمق رشد ، آیا می توان امید داشت که روند حرکت مثبت بورس ادامه یابد؟ گفت: به نظرم این روند ادامه دارد چرا که بهمن‌ماه فصل انتشار گزارش‌های ماهیانه‌ است و اتفاقا این گزارش‌ها نیز مثبت بود.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ از رشد ۲۵ هزار واحدی صبح خود عقب‌نشینی و صعود خود را به ۱۲ هزار و ۵۹۸ واحد محدود کرد و به یک میلیون و ۲۳۴ هزار واحد رسید.

به گزارش روند بازار بورس به نقل از خبرآنلاین، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ از رشد ۲۵ هزار واحدی صبح خود عقب نشینی و صعود خود را به ۱۲ هزار و ۵۹۸ واحد محدود کرد و به یک میلیون و ۲۳۴ هزار واحد رسید.همچنین شاخص کل هم وزن نیز با افت ۲۸۱۷ واحدی به ۴۳۷ هزار و ۵۷۰ واحد رسید.

 بیشتر بخوانید: شاخص کل بورس ۱۲هزار واحد رشد کرد

 نمادهای فارس، فولاد، فملی، شستا، کگل و شپنا بیشترین تأثیر مثبت بر شاخص و نماد پارسان بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشت.

مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سئوال که با توجه به کاهش عمق رشد ، آیا می توان امید داشت که روند حرکت مثبت بورس ادامه یابد؟ گفت: به نظرم این روند ادامه دارد چرا که بهمن‌ماه فصل انتشار گزارش‌های ماهیانه‌ است و اتفاقا این گزارش‌ها نیز مثبت بود.

فرآیند افزایش سرمایه شرکت‌ها در بورس

 این تحلیلگر با تاکید بر اینکه شوک‌های اقتصادی با تعویض معاونت صنایع وزارت صمت کم شد، اضافه کرد : با این شرایط ریسک بازار کاهش یافته و از سوی دیگر حضور بایدن در کاخ سفید نیز ریسک سیاسی را کم کرد. به این ترتیب کاهش ریسک‌های سیاسی و اقتصادی  بازار را سبزپوش کرده ست.

وی در پاسخ به این سئوال که معرفی رییس جدید بورس چه تاثیری می‌گذارد؟ گفت: فکر می‌کنم این روند هنوز قطعی نشده است. هنوز تا پذیرش استعفای قطعی فاصله داریم. در صورت پذیرش این استعفا ۱۵ روز وقت هست که رییس جدید معرفی شود.  

او در جواب این پرسش که با توجه به این که پیشبینی‌ها درمورد دلار کاهشی است، ممکن است دور جدید ریزشی در بازار اتفاق بیفتد؟ گفت:  دلار زیر ۲۰ هزار تومان نخواهد آمد. یک بحثی در اقتصاد داریم به اسم چسبندگی قیمت‌ها و دستمزدها. قیمت‌های کنونی بازار دیگر تثبیت شده و امکان کاهش از این سق را ندارد.

وی در توضیح این مطلب ادامه داد:  یعنی کاهش دستوری دلار زیر ۲۰ هزار تومان خودش انگیزه سوداگری و سفته بازی را به دلار می‌کشد و باز بالا می‌رود. برای همین بهتر است دلار با کاهش دستوری همراه نشود.

وی در جواب این تحلیل که بعضی‌ها معتقدند الان فرصت خوبی برای خروج از بازار است و این استراتژی را تبلیغ می‌کنند. گفت: اتفاقا برعکس. همیشه بهمن و اسفند فرصت ورود به بازار است. چون به انتهای سال نزدیک می‌شویم و سود و زیان‌ها شرکت‌ها معلوم می‌شود. وی توصیه کرد فرصت ورود به بازار سرمایه را بهتر است سرمایه‌گذاران از دست ندهند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا